ramazan
ramazan

راهنمای کامل برای خرید دستکش خوب

راهنمای کامل برای خرید دستکش خوب
ابتدا ویژگی های انتخاب یک دستکش خوب را بدانید (نازوب)

دستکش خوب باید:
1 – از جنس پارچه نخی باشد تا از ایجاد درماتیت های تماسی و مشکلات پوستی در فرد جلوگیری شود.

2 – بافت متراکمی داشته باشد تا مانع نفوذ اشعه فرابنفش نورآفتاب از طریق الیاف پارچه به پوست دست ها شود.

3 – رنگ روشنی مانند سفید داشته باشد تا حرارت کمتری تولید کند و دست ها را گرم نکند.

دستکش توری نپوشید
دستکش های توری که برخی خانم ها علاقه زیادی به پوشیدن آنها دارند، بافت متراکم و مناسبی ندارند و میزان حفاظت آنها از پوست دست در برابر نور آفتاب از نصف هم کمتر است. این دستکش ها بیشتر جنبه تزئینی و زیبایی دارند و پوشیدن آنها برای حفظ دست ها از اشعه های مضر آفتاب نوعی کلاه گذاشتن سر خود است.

11 نکته مهم درباره دستکش
1 –  اگر سطح دستکش های نخی پس از یکی دوبار استفاده یا شستشو، صاف بودن خود را از دست دادند و به اصطلاح « دون دون » شدند و پرز دادند، می توانید آنها را روی یک سطح سفت و صاف پهن کنید و با تیغی تیز، پرزهای کرکی را جدا کنید.

2 – اگر آستین لباس یا مانتوی شما کمی کوتاه است و نمی خواهید اشعه های مضر نورآفتاب آسیبی به پوست دستتان بزند یا رنگ آن را عوض کند، می توانید از دستکش های ساق بلند استفاده کنید.

3 – اگر گوشی تلفن همراه تان لمسی است و نمی توانید در حالی که دستکش به دست دارید از آن استفاده کنید، کمی درز کنار انگشت سبابه دستکش را باز کنید تا مشکلی برای استفاده از تلفن همراهتان نداشته باشید.

4 – اگر با دست های آلوده مجبور به پوشیدن دستکش هستید، حتما به محض رسیدن به منزل دستکش ها را بشویید تا دفعه بعد که می خواهید با دست های تمیز دستکش های خود را بپوشید، دست هایتان آلوده نشود.

5 – دستکش ها در تماس با اشیاء آلوده می شوند بنابراین از قرار دادن آنها در کمد لباس ها و کنار لباس های تمیز خودداری کنید. به هیچ وجه دستکش های آلوده را داخل جاجورابی یا کنار لباس های زیر نگذارید زیرا باعث انتقال آلودگی و بیماری خواهدشد.

6 – حتما هنگام رانندگی در روزهای گرم و آفتابی سال از دستکش نخی استفاده کنید تا پوست دستتان نسوزد یا در اثر تماس زیاد با نورآفتاب، خشک و حساس نشود.

7 – اگر اگزما دارید یا پوست دست هایتان بیش از حد خشک است، حتما پیش از پوشیدن دستکش از کرم های نرم کننده با پایه آب یا چربی کمک بگیرید.

8 – از آنجا که دستکش های نخی تابستانی کش نمی آیند و اندازه های استاندارد و مشخصی دارند، هنگام خرید دستکش دقت کنید اندازه مچ یا انگشتان آن درست اندازه دستتان باشد تا هنگام پوشیدن آنها احساس فشرده شدن عضلات دست سراغتان نیاید.

9 – تماس مستقیم و مداوم با نورآفتاب باعث خشک و شکننده شدن ناخن ها هم می شود. پوشیدن دستکش در روزهای آفتابی علاوه بر محافظت از پوست دست می تواند ناخن ها را هم از شر اشعه های مضر آفتاب دور نگه دارد.

10 – از آنجا که معمولا تعریق پوست در روزهای گرم سال بیشتر اتفاق می افتد، بهتر است دستکش های تیره و رنگی دستتان نکنید و فقط دستکش هایی با رنگ های سفید یا کرم برای محافظت از پوست دستتان بپوشید. تعرق زیاد باعث ایجاد تماس بیشتر بین پوست دست و رنگ های صنعتی و گاهی نامرغوب و بی کیفیت موجود در دستکش ها می شود و ممکن است عوارضی مانند حساسیت، قرمزی، التهاب و خارش داشته باشد.

11 – بهترین دستکش های تابستانی، از پارچه های نخی و بدترین جنس آنها هم پارچه های صناعی و پلاستیکی هستند. اگر دستکش هایی از جنس مواد صناعی به دست کنیم، در ساعت هایی از روز که دستمان بیشتر عرق می کند، این مواد با پوست بدن در تماس مستقیم قرار می گیرند و احتمال ایجاد واکنش پوستی در افرادی که به چنین موادی حساسیت دارند، دور از انتظار نخواهد بود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان