ramazan
ramazan

طرز تهیه ی پیراشکی با خمیر آماده

طرز تهیه ی پیراشکی با خمیر آماده
 
مواد لازم برای 30 عدد پیراشكی:
گوشت چرخ كرده: 250 گرم
قارچ: نیم كیلو
زرشك: 2 قاشق غذاخوری
پیاز داغ:‌ 3 قاشق غذاخوری
رب: 2 قاشق غذاخوری
خمیر آماده پیراشكی: 2 بسته
نمك و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
آویشن و جعفری خشك: به مقدار لازم
 

طرز تهیه:

گوشت را با پیازداغ مخلوط كرده و تفت می‌‌دهیم و سپس نمك، زردچوبه، فلفل و رب را به آن اضافه كرده و هم می‌زنیم. مواد كه كمی تفت داده شد، نصف استكان آب روی گوشت چرخ كرده می‌ریزیم و حرارت را تنظیم می‌كنیم و می‌‌گذاریم تا گوشت پخته شود. سپس قارچ را شسته و خرد كرده و در ظرف دیگری می‌ریزیم و به آن نمك و روغن و چند قطره آبلیمو اضافه كرده و روی حرارت زیاد می‌پزیم.

سپس قارچ، زرشك، جعفری و آویشن را هم به مخلوط گوشت‌چرخ‌كرده اضافه می‌كنیم. بعد از این ‌كه آب گوشت چرخ كرده كاملا كشیده شد، از مایه گوشتی یك قاشق غذاخوری پُر وسط خمیر می‌‌گذاریم و دو طرف خمیر را روی هم می‌‌آوریم و كناره‌های آن را با انگشت چین می‌‌دهیم. حالا پیراشكی‌ها برای سرخ شدن آماده‌اند اما اگرخمیرآماده در دسترس ندارید به روش زیر آن را تهیه كنید.

مواد لازم برای خمیر پیراشكی:
آرد: 2 لیوان
پودر خمیرمایه: یك قاشق غذاخوری
روغن جامد: 2 قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: 2 عدد
نمك: یك قاشق چایخوری
 
طرز تهیه خمیر پیراشكی:
پودر خمیرمایه را در نصف استكان آب‌ولرم خوب حل می‌‌كنیم و می‌‌گذاریم نیم ‌ساعت بماند. سپس در ظرفی آرد را ریخته و تخم‌مرغ‌‌ها و خمیر مایه و نمك را مخلوط كرده و هم می‌زنیم. بعد روغن را به آن اضافه و خوب مخلوط می‌‌كنیم تا خمیر لطیفی تهیه شود و به دست نچسبد. اگر خمیر كمی شل بود و به دست می‌چسبید كمی آرد به آن اضافه می‌‌كنیم ولی آرد نباید آنقدر زیاد باشد كه خمیر خشك و شكننده شود. خمیر را مدت یك‌ ساعت در جای گرمی می‌‌گذاریم تا ور بیاید (خمیر بعد از ور آمدن كاملا پُف می‌كند و پوك می‌شود).
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان