ramazan
ramazan

از این پس با حرکات چشمهایتان بنویسید!! (+تصویر)

از این پس با حرکات چشمهایتان بنویسید!! (+تصویر)
 به گزارش نازوب یک دانشمند فرانسوی دستگاهی ابداع کرده است که کاربران به کمک آن می‌توانند با چشمانشان بنویسند. این دستگاه که به کاربر کمک می‌کند کار نوشتن را فقط با استفاده از چشمانش انجام دهد، بویژه برای افراد معلول و دارای برخی ناتوانی‌های خاص بسیار مفید است.
 
از این پس با حرکات چشمهایتان بنویسید!! (+تصویر) 
دکتر لورنسو از دانشگاه پی‌یر و مادام کوری در پاریس یک دستگاه پزشکی ساخته است که حرکات چشم کاربر را به نوشته‌ه‏ای شبیه دست‌خط تبدیل می‌‏کند.اهمیت این دستگاه در این است که تا پیش از این، ساخت چنین دستگاهی امکان پذیر نبود چون چشم انسان حرکات غیرارادی زیادی دارد.اما دکتر لورنسو متوجه شد که با استفاده از یک خطای چشمی که به آن حرکت معکوس فای (phi) می‌گویند، می‌تواند دستگاهی برای رهگیری حرکات ارادی چشم بسازد.

دکتر لورنسو گفته است افراد می‌توانند با ۹۰ دقیقه آموزش از این دستگاه استفاده کنند.افرادی که توانایی کار با این دستگاه را پیدا کنند می‌توانند در دقیقه ۲۰ حرف بنویسند.این دستگاه گرچه سرعت نوشتن بالایی را به کاربران نمی‌دهد، اما برای کاربران دارای برخی معلولیت‌ها و ناتوانی‏‌ها بسیار مفید است.این دستگاه علاوه بر نوشتن حروف، در نوشتن اعداد و ترسیم برخی اشکال به کاربران کمک می‌کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان