ramazan
ramazan

بهترین راه برای خشک کردن سبزیجات

بهترین راه برای خشک کردن سبزیجات

نازوب برای کدبانوها بهترین روش خشک کردن سبزی را به شما آموزش می دهد. (با ما همراه باشید)

ابتدا پس از پاک کردن و شستن سبزیجات، صبر کنید تا آب آن از آبکش خارج شود. یک راه مناسب برای خشک کردن سبزیجات این است که سبزی را دسته کرده و به حالت وارونه آویزان کرد تا به تدریج خشک شود. به این روش، اسانس ها ومواد مفید موجود در ساقه وارد برگ ها شده و آن ها را خوشبو تر می کند.

برای پیشگیری از ورود گرد و خاک به سبزیجات در حال خشک شدن و یا ریختن برگ های خشک شده آن روی زمین،می توان دسته سبزیرادر یک پاکت کاغذی قرار داد. برای برقراری جریان هوا در این پاکت، باید چند سوراخ یا چند شکاف در آن ایجاد کرد سپس با پیچیدن نخ، در پاکت را به سر ساقه های درون آن گره زد. سپس باید آن را به مدت حداکثر 3 هفته در یک محیط گرم و خشک قرار داد تا برگ های سبزی مورد نظر کاملا خشک شوند.

راه دیگر این است که فر را در درجه حرارت 175 فارنهایت یا 85 درجه سانتگراد گرم کرده و یک لایه کم عمق از سبزیجات را کف سینی فر پهن کرد و آن در فر قرار دهید. پس از دو سه دقیقه فر را خاموش کرده و صبر کنید تا سینی به مدت 8 ساعت در فر باقی بماند. در این مدت در فرا را باز نکنید.

پس از خشک کردن سبزی به هر یک از روش های فوق، برگ ها را از ساقه ها جدا کرده و در یک ظرف شیشه ای بریزید و در آن را محکم ببندید تا هوا در آن وارد نشود.

ظرف را دور از نور و حرارت قرار دهید بهتر است سبزی خشک شده را در زمان مصرف خرد کنید تا عطر آن به میزان بیشتری باقی بماند، اگر سبزی خشک را به صورت خرد کرده نگه داری کنید، مقدار زیادی از عطر آن از بین می رود.

سبزی خشک را فقط در ظرف شیشه ای و در محیط تاریک نگه داری کنید. در غیر این صورت عطر، مزه و مواد مفید آن تا حد زیادی از بین می رود. هر بار در ظرف برای در آوردن سبزی باز شود، مقداری از عطر سبزیجات از بین می رود بنابراین هر چه ظرف محتوی سبزی کوچک باشد مناسب تر خواهد بود.

نکته: در زمان مصرف، به یاد داشته باشید که عطر و طعم سبزی خشک که خوب تهیه و نگه داری شده باشد حدود سه برابر سبزی تازه است. بنابراین مقدار زیادی از آن را در غذای مورد نظر نریزید.

به عنوان مثال اگر مقدار زیادی از برخی سبزی های خشک مانند شنبلیله در غذا ریخته شود، غذا مزه تلخی پیدا خواهد کرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان