ریشه های اصلی و قواعد آرایش خانم ها

مجموعه : آرایش صورت
ریشه های اصلی و قواعد آرایش خانم ها

در میان طبقه بندی بانوان باید زیبایی های زیر را به نام طبقه اصلی پذیرفت:

1-زیبایی لعابی شفاف

2- زیبایی عقیقی و گلگون

 

1- زیبایی لعابی شفاف

این زیبایی،  لعابی شفاف به 3 دسته تقسیم می شود و در گروه اول رنگ آبی فزونی دارد.

الف) پاستل، در این آرایش رنگ آبی همیشه اثر کوچکی دارد. اگر شما از این دسته هستید که دارای چشمانی آبی یا آبی کم رنگ می باشید آرایش صورت شما باید سبک و ملایم و شفاف باشد. برای این که چهره شما به خوبی نمایان شود باید از رنگ های پاستلی گل سرخی شفاف- سبز شفاف و یا آبی آسمانی استفاده کنید.

زمینه آرایش چهره شما هم باید بیشتر به رنگ های زرد طلایی، سبز و سبز پررنگ، بنفش، آبی پررنگ و یا آبی نیلی باشد، حتی می توانید از رنگ های سیاه و خاکستری استفاده کنید به شرط آن که درخشش چشمان شما رااز بین نبرد و هم چنین از بکاربردن روژهای خیلی پررنگ به طور جدی خودداری کنید.

ب) ایرلندی، این دسته خیلی کمیاب هستند و به ندرت در کشورهای انگلیسی نژاد دیده می شوند. رنگ موی این گروه، بلوطی تیره پررنگ و یا سیاه است اما چشم آنها آبی یا خاکستری و رنگ صورت آنها شفاف و روشن می باشد. اگر شما از این دسته هستید، به دلیل داشتن پوست شفاف می توانید روژهای پررنگ به کار ببرید و باید چشمان خود را به خوبی نمایان سازید. بهترین رنگی که برای آن ها مناسب است آبی کم رنگ، سبز روشن، فیروزه ای، زرشکی، بنفش و آبی دریایی (این رنگ برای زیبایی گروه پاستل به کلی ممنوع است) می باشد، چون رنگ دانه آبی زیبایی ایرلندی با هیچ رنگ آبی دیگری پنهان نمی شود و می توانیم از رنگ قرمز که بر همه رنگ های دیگر غلبه می کند استفاده کنیم.

ج) حنایی گل سرخی که دارای موهای بور و یا حنایی روشن می باشند. رنگ چهره این دسته درخشان و گاهی شیری است و بیشتر بر روی پوست آن ها لکه های حنایی رنگی به چشم می خورد. رنگ چشمان آن ها آبی مایل به سبز و یا خاکستری روشن است. اگر در این دسته قرار دارید هر گز رنگ سبز به کار نبریدد به ویژه رنگ های سبز روشن یا زرد، اما اگر به رنگ سبز علاقمند هستید می توانید از سبز خیلی پر رنگ ساده استفاده کنید. هم چنین رنگ آبی تند یا سرخ را به کار نبرید ولی از رنگ های بژ رنگ های بلوطی و خاکستری، خاکستری مایل به سبز، گل سرخی، رنگ گل ختمی و هم چنین سیاه می توانید استفاده کنید. معمولاًرنگ سیاه توصیه می شود چونبه زیبایی شما جلوه بیشتری می دهد.

به طور کلی آرایش شما باید ملایم و شفاف باشد و شدت آن هیچ گاه از رنگ چشمان شما تجاوز نکند. با مالیدن سایه به پلک می توانید رنگ چشم خود را تشدید نمایید، البته سعی کنید هماهنگی آن را با رنگ عنبیه خود مراعات کنید. سرخ بسیار کم رنگ مایل به پرتقالی یا عقیقی برای این کار مناسب است.

2- زیبایی های عقیقی و گلگون

این دسته در فرانسه بیشتر از همه جا یافت می شوند، رنگ این قبیل اشخاص سفید مایل به سرخ و پوست آن ها دارای رنگدانه های قرمز و ته رنگ خون (سایه های گرم)می باشد. این افراد به سه گروه ذیل تقسیم می شوند:

الف) گروه متوسط پر حرارت

موهای این گروه تیره یا خرمایی یا بور می باشد. چشمان این ها ممکن است خاکستری یا میشی باشد. تقریباً هر رنگی به این گروه می آید، با این حال بهتر ا ست از رنگ قرمز و زرد و اگر موهایشان مشکی یا بور است از رنگ  گل سرخی روشن، آبی متوسط، سبز و یا بنفش تند استفاده نمایند. این دسته می توانند از رنگ های آبی دریایی، بلوطی و سیاه بهره ببرند. اما هر گز از رنگ های پاستل استفاده نکنند.

بانوان باید در آرایش از رنگ های طلایی کمک گیرند تا خطوط چهره آن ها ارز ش بیشتری یابد. هم چنین در انتخاب روژ لب باید رنگ موی خود را در نظر داشته باشید و در این مورد رنگ های پرحرارت و درخشان را انتخاب نمایند.

ب) گروه حنایی طلایی یا حنایی با پوست رنگین

رنگ موی این گروه از قرمز قهوه ای تا قرمز تیره با چشمان سبز یا میشی متغیر است. این بانوان می توانند به راحتی از رنگ های سبز، آجری، قهوه ای و بژ و حتی رنگ های هلویی و نارنجی روشن استفاده کنند. این گروه باید از رنگ آبی تند و قرمز تمشکی جداً اجتناب ورزند و خیلی پر حرارت و غلیظ تر از گروه پیش آرایش کنند. باید از رنگ های سرخی که خیلی طبیعی است، استفاده کنند.

ج) گروه سبز و گندمی است

این گروه در ایران بسیار زیاد و به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی فراوان تر هستند، کلیه بانوانی که موی خرمایی، سیاه و مشکی دارند با رنگ پوست همیشه برنزه (چه در تابستان و چه در زمستان) چشمان آن ها ممکن است آبی، میشی، قهوه ای  و یا سیاه باشد. بنابراین، آن ها باید از زمینه های رنگی خیلی روشن و هر چه که پوست آن ها را سیاه جلوه می دهد خود داری نمایند. به ویژه آبی لاواند. آن ها می توانند از بژ پر رنگ و آبی های مایل به سبز ویا سرخ تند استفاده کنند.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان