مفیدترین ذخیره سازی ویتامین

مجموعه : پزشکی
مفیدترین ذخیره سازی ویتامین

سبزیجاتی که ذاتا دارای رنگ سبز هستند، سرشار از فیبر،آب،ویتامین،مینرال های هستند. و دارای مقدار کمی کالری و لیپید هستند.این نوع سبزیجات برای بدن بسیار ضروری هستند.
ویتامین ها و مینرال های بسیار حساس هستند و خاصیتشان را زود از دست می دهند.مثلا عاملی مثل گرما می تواند،ویتامین های آنها را زود از بین ببرد.
اما از لحظه ای که این سبزیجات را می خرید تا زمانی که در بشقاب شما قرار می گیرند باید چه کارهایی را انجام داد تا ویتامین های شان را از دست ندهند:

1- در هنگام خرید دقت داشته باشید سبزیجاتی را خریداری نمایید که تازه باشند زیرا اگر این سبزیجات مانده و پلاسیده شده باشند دیگر خاصیت یک سبزی تازه را ندارند.

2- سبزیجات را حداقل تا دو روز بعد مصرف کنید،زیرا هنگامی که بیش از حد در فریزر بمانند باعث می شود که مواد مغذی خود را از دست دهند.
 
3- مواد زیادی را با سبزیجات قاتی نکنید،سعی کنید بیشتر سبزیجات را به صورت آب پز و با کمی آب بپزید تا بتوانید از مواد و ویتامینهای آنها بیشترین استفاده را داشته باشید.
 
4- بسیاری از خانم های عادت دارند که ساقه  و یا قسمت های زیادی از یک سبزی را که خریداری می کند به دور می ریزند و می گویند این قسمت های قابل مصرف نیستند اما به شما توصیه می کنیم که همین قسمت های را نیز به صورت خرد شده مورد استفاده قرار دهید.حتی سیب زمینی را نیز تماما پوست نکنید بهتر است سیب زمینی را به صورت راه راه پوست کنید؛
درمورد بادمجان نیز به همین ترتیب می باشد،بادمجان را نیز به صورت راه راه پوست بکنید.سبزیجات دیگری مثل خیار و گوجه فرنگی نیز از این قاعده مستثناء نیستند.

اما چرا اینقدر به پوست سبزیجات تاکید می شود و گفته می شود که حتما پوست آنها را نیز مورد استفاده قرار دهید؟
زیرا پوست سبزیجات سرشار از ویتامین های،فیبر،مینرال های هستند.
 

5- این سبزجات را زمانی که قصد مصرف کردنشان را دارید خرد نمایید،اگر برای دو ساعت بعد به آنها احتیاج دارید،در همان زمان آنها را پوست بکنید و طبخ نمایید،زیرا اگر از الان برای دو ساعت آینده پوست بکنید باعث می شود که مواد مغذی خود را در اثر برخورد با هوا از دست دهند.
 
6- هنگام طبخ، آب زیادی را مورد استفاده قرار ندهید زیرا آب زیاد باعث می شود مینرال های و فیبرهای موجود در سبزیجات بخاطر گرمای زیاد از بین بروند.
 

7- دمای طبخ برای پخت این سبزیجات را بیش از حد طولانی نکنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان