ramazan
ramazan

فیلم های هیجانی و ترسناک و ارتباط با لاغری!!

فیلم های هیجانی و ترسناک و ارتباط با لاغری!!
 
به گزارش نازوب به نقل از گاردین، آنهایی که یک فیلم ترسناک نود دقیقه ای را دیده بودند تا 113 کالری هم سوزانده بودند و توجه کنید که برای سوزاندن همین مقدار کالری نیاز به حدود نیم ساعت پیاده روی دارید.
 
تاثیر برخی از فیلمها بیشتر از بقیه بود و از ده فیلمی که مورد مطالعه قرار گرفتند، کالری سوزترین آنها «تلالو»، ترسناک کلاسیک استنلی کوبریک، با 184 کالری، «آرواره ها» با 161 کالری و «جن گیر» با 158 کالری بودند.
 
 
مطالعه نشان داد فیلمهایی که به تناوب حاوی لحظات « از جا پریدنِ ناشی از ترس» بودند، با افزایش شدید ضربان قلب کمک بیشتری به سوزاندن کالری می کردند.
دکتر ریچارد مکنزی، سخنگوی ارشد و متخصص در متابولیسم و فیزیولوژی سلولی، در همین رابطه گفت: «میزان افزایش ضربان قلب ناشی از هیجان در هر یک از افراد هنگام تماشای این ده فیلم مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
زمانی که ضربان سریع تر می شود و خون در سرتاسر بدن سریع تر جریان می یابد، بدن انسان افزایش قابل توجهی از آدرنالین را تجربه می کند.
استرس شدید در فاصله زمانی کوتاه (در اینجا استرس ناشی از ترس در تماشای فیلم) با آزاد شدن هورمون آدرنالین همراه است.
 
هورمونی با عملکردی سریع که از اثرات شناخته شده آن کم کردن اشتها و افزایش میزان متابولیک بنیادین است که نهایتا منجر به سوزاندن مقدار بیشتری از کالری می شود.»
 
فیلم های هیجانی و ترسناک و ارتباط با لاغری!!
 
این مطاله به درخواست Lovefilm، یک شرکت اجاره دهنده فیلم، انجام شد و دانشمندان در طول آن ضربان قلب، مصرف اکسیژن و خروجی دی اکسید کربن را اندازه گیری کردند.
آنها کشف کردند که تعداد کالری های مصرف شده در حین تماشای فیلم به طور متوسط یک سوم افزایش یافته اند.
 
هلن کاولی، ویراستار Lovefilm، گفت: «ما همگی با احساس نیاز به مخفی شدن زیر کاناپه یا بغل کردن بالش موقع تماشای صحنه های ترسناک یا صحنه هایی که مو بر تن سیخ می کنند آشنا هستیم.
 
اما این تحقیق نشان می دهد که شاید برای مشتاقان به سوزاندن مقداری کالری بهتر باشد تا چشمهایشان را در طول تماشای فیلم باز نگاه دارند.»
 
حالا بخوانید؛ فهرست ده فیلم ترسناکمورد مطالعه، و میزان کالری که با تماشای هر کدام از این فیلم‌ها می‌سوزانید. فهرست از این قرار است…
 
 
1.«تلالو» 184 کالری
 
2.«آرواره ها» 161 کالری
 
3.«جن گیر» 158 کالری
 
4.«بیگانه» 152 کالری
 
5.«اره» 133 کالری
 
6.«کابوس در خیابان الم استریت» 118 کالری
 
7.«Paranomal Activity» 111 کالری
 
8.«پروژه جادوگر بلر» 105 کالری
 
9.«کشتار با اره برقی در تگزاس» 107 کالری
 
10.«[Rec]» 101 کالری
 
کوتاه شده از گاردین 29 اکتبر
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان