روش بسیار عجیب طلاق دادن زنان در تاجیکستان!

روش بسیار عجیب طلاق دادن زنان در تاجیکستان!

نازوب: افزایش موارد طلاق میان خانواده‌های تاجیکستانی به یکی از معضلات اجتماعی در این کشور تبدیل شده است.
بیشتر زنان تاجیکی مجبور هستند تا مسوولیت نگه‌داری از فرزندانشان و انجام امور خانه را به تنهایی بر دوش بگیرند؛ چرا که همسرانشان برای کار به روسیه مهاجرت می‌کنند؛ اما معضل طلاق نیز بار سنگینی را بر دوش آنان قرار می‌دهد.

افزایش موارد طلاق نه تنها مشکلاتی را برای زنان این کشور بوجود می‌آورد، بلکه موجب می‌شود تا فرزندانشان نیز به دلیل دور بودن از پدر افرادی افسرده و عصبانی شوند.

 

روش بسیار عجیب طلاق دادن زنان در تاجیکستان!

 

در کشور تاجیکستان مردان می‌توانند با تکرار کلمه «طلاق» برای سه بار چه به صورت رو در رو و چه با استفاده از تلفن از زنان خود جدا شوند. سال گذشته کمیته امور مذهبی این کشور این رسم را غیرقانونی اعلام کرد؛ اما همچنان بیشتر مردان به این شیوه به طلاق همسرانشان اقدام می‌کنند.

 
«گلهومر» 33 ساله گفت:

 

روش بسیار عجیب طلاق دادن زنان در تاجیکستان!

 

پس از اینکه همسرم من را طلاق‌ داد مجبور شدم به همراه چهار دخترم و خانواده برادرم در یک اتاق زندگی کنیم چرا که توانایی تأمین یک خانه مستقل را نداشتم. همسرم برای کار کردن به روسیه رفته است و تمامی درآمد خود را برای خانواده‌اش می‌فرستد. او از پشت تلفن من را طلاق داد.

 

 

روش بسیار عجیب طلاق دادن زنان در تاجیکستان!

 

گلهومر همچنین گفت: همسر بیشتر زنان این منطقه مهاجر هستند  و پس از رفتن به روسیه به راحتی همسرانشان را طلاق می‌دهند.
آمارهای دولتی این کشور نشان می‌دهد که طی سال جاری نرخ طلاق 14.3 درصد افزایش یافته است و زنان تنها از راه جمع‌آوری پنبه در مزارع تاجیکستان امرار معاش می‌کنند.

 

و اما روش عجیب طلاق در ایران

 

روش بسیار عجیب طلاق دادن زنان در تاجیکستان!

 

در ایران طلاق زوجین بزرگترین پروسه ی است که باید طی کنید! این پروسه از 2 سال شروع می شود! به گونه ای که در بسیاری از مواقع خانم ها نمی توانند رفتارهای ناهنجار همسرانشان را اثبات کنند. و اگر بحث خیانت آقایون باشد نیز به جور جدی توسط مراجع قضایی بررسی نمی شود.

مهمترین دلیل طلاق یک زوجه از زوج در ایران اعتیاد به مواد مخدر، یا ضرب و شتم در حد کشتن با دلیل و مدرک است!!!!

در بسیاری از آمارها آمده است که بسیاری از خانم ها به دلیل رفت و آمدهای مکرر در دادگاه ها و هزینه های زیاد حاضرند زندگی نکبت بار خودشان را ادامه دهند چون توان و وقت کافی برای  اثبات جرمهای همسرشان در دادگاه ها را ندارند!

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان