ramazan
ramazan

قواعد برداشتن ابرو

مجموعه : آرایش صورت
قواعد برداشتن ابرو
با رعایت این قوانین به راحتی ابروهای خود را آراسته کنید (نازوب)
 
توجه: این کار را روز قبل از مهمانی انجام دهید چون آثار سرخی آن چندان زیبا نیست.
قاعده اول: ابروانتان را با یک برس کوچک مثل مسواک به حالت طبیعی برس بکشید.
قاعده دوم: یک پارچه لطیف گرم روی ابروی خود بکشید تا برداشتن ابرو آسانتر شود.
قاعده سوم: زیر ابرو را زیاد برندارید چون ظاهر عجیبی پیدا میکنید.
قاعده چهارم: ابروهایتان را بیش از حد برندارید چون به شما چهره متعجب میدهد.
قاعده پنحم: از موچین جنس خوب و دارای لبه های نازک و کیپ استفاده کنید تا به هتگام برداشتن ابرو موی ابرو را نشکند. این کار ممکن است باعث عفونت شود.
قاعده ششم: موها را یک به یک بچینید. آنها را محکم و در جهت رویش مو بکشید.
قاعده هفتم: ابتدا از وسط ابرو، بالای بینی، شروع کنید تا به درد آن عادت کنید. چون این قسمت از پوست نسبت به پوست بالای چشم حساسیت کمتری دارد.
قاعده هشتم: اگر درد این کار زیاد بود قبل از ادامه مقداری خمیر دندان بر روی ابرویتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار حالت بیحسی به پوست میدهد.
قاعده نهم: برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهید.
قاعده دهم: هماهنگی ابروهایتان را در آینه چک کنید و در پایان یک پارچه لطیف سرد روی ابروهایتان بگذارید تا سرخی پوست را کاهش دهد.
نکته: اگر میخواهید چهره بازتری داشته باشید فاصله ابروها را کمی بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده میخواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیکتر باشند.

به یاد داشته باشید:
طبیعی بودن همیشه بهتر است. هرگز ابروهایتان را بیش از حد برندارید.
وقتی شکل اولیه را به ابرویتان دادید، نگه داشتن این شکل آسان است.
ابتدای ابرو باید با گوشه داخلی چشم هماهنگ باشد.
کمان ابرویتان نیز باید با خط بالای چشمتان هماهنگ باشد.

درست کردن ابروی نازک و پراکنده:
قسمت ابتدای ابرو، دقیقا بالای گوشه داخلی چشم، باید پر باشد. اگر ابروان شما نازک و یا کم پشت است، آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازک مومانند پر کنید.
سپس، با یک برس زبر که در پودر رنگ ابرو فرو کرده اید کارتان را ادامه دهید. به این ترتیب رنگ مداد ابرویتان بیشتر میشود. هر قدر به کمان ابرویتان نزدیکتر میشوید خطوط را نازکتر کنید.

چگونه بهترین کمان ابرو را ایجاد کنیم:
ترجیحا، کمان ابرو باید از ابتدای شروع کره چشم آغاز شود. برای مشخص کردن آن از یک گوش پاک کن استفاده کنید، آن را در کنار بینی خود قرار دهید و یر روی پلک بالایی چشم خم کنید. محل طلاقی گوش پاک کن و ابرو بالاترین نقطه کمان ابرو را مشخص میکند. اصولا ابرو باید یک سوم اینچ بعد از گوشه خارجی چشم به صورت کمی سربالا به پایان برسد.

چگونه کمان ابرو بالاتر ببریم؟
برای این کار بهتر است که زیر بالاترین قسمت کمان ابرو را نازکتر کنید تا کمان ابرو بالاتر برود. به این ترتیب ظاهر چشمتان نیز بازتر میشود.

چه موچینی بهتر است؟

برای برداشتن موهای اضافه از موچینهای سر کچ استفاده کنید.
ابروانتان را برای پر نشان دادن به سمت بالا و برای نازک نشان دادن به سمت چپ و راست برس بکشید. برای اینکه ابرویتان حالتش را حفظ کند از ژل ابرو استفاده کنید.
بهترین موچینها، موچینهای نوک کجی هستند که قسمت انتهایی زبری دارند و گرفتن مو با آنها آسانتر است. برای کشیدن مو نباید زور زد. برای کنترل بهتر این عمل بعضی از موچینها به حالت قیچی هستند.
هر دو یا سه سال، وقتی نوک موچین شل شد، باید موچین خود را تعویض کنید.
همیشه موچین خود را تمیز نگهداری. به کمک یک گوش پاک کن آغشته به ماده ضد عفونی یا الکل نوک آن را تمیز کنید. همیشه شب هنگام ابرویتان را بردارید تا قبل از شروع آرایش صبحگاهی آثار سرخی از اطراف ابرو محو شود.

چه رنگ مداد ابرو برای شما مناسب است؟

همیشه رنگ مداد ابرویتان را هماهنگ با رنگ موها و پوستتان انتخاب کنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگهای تندتر استفاده کنید.
اگر رنگ موهایتان را تغییر شدیدی بدهید، متناسب با آن رنگ ابرویتان را کمرنگ یا پررنگ کنید. تنوع رنگ در رنگ ابروهای پودری بیشتر از مداد ابروها است.
چند سایه چشم را انتخاب کنید تا رنگ متناسب را پیدا کنید.
کسانی که میخواهند آرایششان بینقص باشد، میتوانند یک یا دو رنگ را با هم استفاده کنند تا آرایش چشمانشان جلوه بخصوصی پیدا کند.
قبل از هر استفاده نوک مداد ابرویتان را تیز کنید. اگر از رنگ پودری استفاده میکنید، هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشک کنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش میکند

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان