ramazan
ramazan

چه شامپویی برای موها مناسب است

چه شامپویی برای موها مناسب است
نازوب، در حال حاضر شامپوهایی محتوی عصاره گیاهان و یا مواد شیمیایی خاص وارد بازار شده است كه حتما شما نیز نمونه های آن را دیده اید. آیا می دانید هر یك از این عصاره ها چه اثری بر پوست سر و موهای شما می گذارند؟

*** شامپوهای حاوی عصاره گل گندم: موهای جوگندمی (سفید و مشكی) و یا موهایی كه دكلره (مش) شده اند، نیاز به مراقبتی ویژه دارند. عصاره گل گندم شادابی، درخشندگی و بازتاب نقره ای را برای موهای شما به ارمغان می آورد و از ایجاد ته رنگ زرد در این نوع موها جلوگیری می كند.

*** شامپوهای حاوی عصاره گل بابونه: گل بابونه به علت خاصیت رنگی خود موجب بازتاب طلایی رنگ و درخشش موهای طلایی و قهوه ای روشن می شود.

*** شامپوهای حاوی عصاره حنا: موهایی كه به رنگ شرابی و یا خرمایی درمی آیند، پس از مدتی به قرمزی می زنند. برای اینكه رنگ شرابی موهای شما كاملا حفظ شود و درخشش و زیبایی داشته باشد، از عصاره حنا استفاده كنید.

*** شامپوهای حاوی عصاره گیاه سدر: در اثر ترشح بیش از حد چربی در پوست سر، موها چرب و سنگین می شوند. عصاره سدر، اثر پاك كنندگی دارد و میزان ترشح چربی را تنظیم می كند. شامپوهای حاوی عصاره سدر با كاهش چربی اضافی پوست، خارش سر را از بین برده و موجب پرپشت شدن و شفافیت موها می شود.

*** شامپوهای حاوی عصاره رزماری: عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، شانه زدن خشن، پوش و استفاده زیاد از سشوار… سبب خشكی و شكنندگی موها می شوند. برای مقابله با این عوامل، استفاده از شامپوهای حاوی عصاره رزماری كه حاوی مواد پاك كننده ملایم است، توصیه می شود.

***  شامپوهای حاوی عصاره گیاه گزنه: عصاره این گیاه ترشح غدد سبابه را تنظیم كرده و چرب شدن ریشه مو را به تاخیر می اندازد.

*** شامپوهای حاوی عصاره گل لادن: این عصاره برطرف كننده شوره های ریز و پوسته های سر بوده و به موها شادابی و سلامت می بخشد.

*** شامپوهای حاوی روغن خز: روغن خز علاوه بر دارا بودن خاصیت نرم كنندگی كوتیكول مو، خاصیت تغذیه كنندگی نیز داشته، نرمی و درخشندگی خاصی به موها می بخشد. همچنین ضدموخوره بوده و از گره خوردن موها جلوگیری می كند.

*** شامپوهای حاوی عصاره انار: عصاره انار به دلیل دارا بودن خاصیت ثابت كنندگی مستقیم رنگ روی كراتین مو، درخشندگی موهای رنگ شده را افزایش می دهد. همچنین تغذیه كننده، محافظت كننده، ترمیم و مرطوب كننده است.

*** شامپوهای حاوی شیر بادام: این نوع شامپوها دارای خواص حجم دهندگی هستند و به موهای پژمرده ، شادابی می بخشند.

*** شامپوهای حاوی شیر جوی صحرایی: شیر جوی صحرایی علاوه بر نرم كردن مو، ضدگره خوردگی، ضدالكتریسته ساكن و حجم دهنده است.

*** شامپوهای حاوی عصاره گل صدتومانی: این عصاره التیام بخش پوست های سر آسیب دیده بر اثر محصولات نامناسب آرایشی بهداشتی، آلودگی هوا و استرس است. این نوع شامپوها از رشد قارچ پیتروسپروم (عامل مولد شوره) جلوگیری می كنند.

*** شامپوهای حاوی عصاره گل همیشه بهار: این نوع شامپوها التیام بخش، نرم كننده و محافظت كننده پوست اند و برای كودكان و نوزدان بسیار مناسب می باشند.

*** شامپوهای حاوی عصاره میوه نخل بومی آمریكای جنوبی: این عصاره تولید چربی در پوست سر را مستقیما و از طریق تنظیم غدد چربی كاهش می دهد.

*** شامپو حاوی عصاره سیر: سیر دارای تركیبات گوگردی است كه خاصیت ضدعفونی كننده، میكروب كشی و جرم كشی به این گیاه می دهد. سیر حاوی مواد معدنی از قبیل كلسیم، سدیم، پتاسیم و آهن و سرشار از ویتامین AA، 1B، 2B و C است. به همین دلیل است كه به عنوان یك آنتی اكسیدان نیز می تواند، عمل كند و سبب افزایش جریان خون در مویرگ های سطح پوست و مو می شود. سیر همچنین از ریزش مو و آسیب به پوست جلوگیری می كند. افزایش فشارخون در سطح پوست موجب افزایش رشد مو و ضخیم شدن موها می شود. سیر یكی از عوامل افزایش فشارخون در سطح پوست و مو است

*** شامپوهای حاوی اسید سالسیلیك: این ماده برای درمان سریع شوره های چسبنده و مقاوم بسیار موثر است

*** شامپوهای حاوی خاك رس سفید: این ماده چربی اضافی مو را به آرامی جذب می كند.

*** شامپوهای حاوی كریتول: این ماده پوسته ریزی را كاهش داده و خارش و قرمزی را التیام می بخشد.

*** شامپوهای حاوی داروی كلوتریمازول: این ماده برای موهایی كه دارای شوره خشك و مقاوم است، مناسب و یك ماده ضدشوره قوی است..

با افزایش سن، موها هم مانند پوست و سایر اعضای بدن دچار تغییر و تحول می شوند. عوامل خارجی مانند نور خورشید، آلودگی هوا، فر زدن و رنگ كردن موها، برس كشیدن مداوم و … موها را آسیب پذیر می كنند و سبب پیری زودرس آنها می شوند. حفاظت و نگهداری از مو برای حفظ شادابی و جوانی آن امری ضروری است


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان