عوارض های کار شبانه برای مردان

مجموعه : پزشکی
عوارض های کار شبانه برای مردان
مردانی كه به‌طور مداوم در شیفت شب كار می‌كنند با خطرات بیشتری در زمینه ابتلا به بیماری، بخصوص سرطان دست و پنجه نرم می‌كنند.

طی تحقیقی كه پژوهشگران كانادایی بتازگی نتایج آن را اعلام كرده‌اند، مردانی كه در شیفت شب كار می‌كنند در مقایسه با كاركنان شیفت صبح بیشتر در معرض ابتلا به انواع سرطان چون پروستات، مثانه، روده و ریه قرار دارند.

این تحقیق كه با بررسی بیماری‌های 3137 مرد مبتلا به سرطان و ثبت اطلاعات شغلی آنها صورت گرفته نشان داده اختلال در ترشح هورمون ملاتونین در غده پینه‌آل، احتمال تحریك تومورهای سرطانی را زیاد می‌كند.

ملاتونین هورمونی است كه ساعت خواب را تنظیم می‌كند و بیشتر با فرارسیدن تاریكی شب به دستور غده پینه‌آل در مغز ترشح می‌شود.

براساس نتایج تحقیق دیگری كه پیش از این در آمریكا منتشر شده بود نیز كار در شیفت شب علاوه بر تغییرات هورمونی، خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و عروق​ و چاقی را افزایش می‌دهد.

همچنین در بررسی و تجزیه و تحلیل دیگری كه محققان كانادایی و نروژی بر نتایج 34 پژوهش انجام داده‌اند بیانگر آن است كه محدود كردن شیفت كار به شب، فشار بر قلب را افزایش می‌دهد.

در این بررسی تاكید شده​ در مجموع 17 هزار و 359 عارضه قلبی، شش هزار و 598 سكته قلبی و یك هزار و 854 سكته مغزی بررسی شده، اكثرا فرد مبتلا مجبور به كار در شیفت‌های نامنظم بوده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان