ramazan
ramazan

علت خشکی و شکنندگی موها و ناخن ها

علت خشکی و شکنندگی موها و ناخن ها
 
 نازوب، علیرضا فیروز در گفت‌وگو با فارس در مورد تاثیر کمبود عنصر روی بر پوست و مو و ناخن اظهار داشت: روی جزو املاح فلزی است که در ساختار 200 آنزیم بدن وجود دارد و کمبود آن می‌تواند سبب اختلال در تمام سلو‌ل‌های بدن شود.
 
وی اظهار داشت: روی باید حتماً از طریق تغذیه وارد بدن شود و به دلیل کمبود روی معمولاً سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود که در حیطه پوست و مو شاهد عفونت‌های مکرر می‌شویم.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: افرادی که در بدن خود کمبود روی دارند معمولاً ترمیم زخم در آنها به سختی صورت می‌گیرد یا جای زخم بر جا می‌ماند.

 
به گفته عضو مرکز تحقیقات پوست و جذام، بثورات پوستی مانند جوش‌های قرمز رنگ در اطراف دهان، بینی، چشم و مقعد افراد ایجاد می‌شود و در صورت درمان نشدن ماندگار شده و گسترش می‌‌یابد. وی خاطرنشان کرد: همچنین موهای افرادی که کمبود روی دارند،‌ خشک و شکننده می‌شود و جلای خود را از دست می‌دهد؛ گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی موی افراد نازک شده و رنگش روشن می‌شود.
 
وی تاکید کرد: همچنین ناخن این دسته افراد خشک و شکننده شده و گاهی موارد مواج می‌شود. خشک و شکننده شدن قرنیه و مخاط دهان از دیگر مشکلاتی است که به طور مکرر به دلیل کمبود روی در بدن رخ می‌دهد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان