ramazan
ramazan

روشی فوق العاده برای رفع خستگی چشم

روشی فوق العاده برای رفع خستگی چشم

نازوب، شاید در طول روز با کارهای زیاد و طاقت فرسا،بیشترین Fatigue خستگی را به چشم هایمان وارد می سازیم، روشی اعجاب انگیز برای از بین بردن خستگی چشم وجود دارد.

استفاده از چای كیسه‌ای می‌تواند خستگی چشم را برطرف كند.بدین منظور چای كیسه‌ای را كمی خیس كرده و در یخچال قرار دهید.سپس دراز كشیده و به آرامی آنها را روی چشم‌ها بگذارید و اجازه دهید تا جادوی خود را در از بین بردن پف دور چشم، تورم ناشی از كار زیاد یا گریه نشان دهد.

چای كیسه‌ای پس از چند دقیقه كه روی چشم قرار می‌گیرد،با گرمای بدن و همچنین گرمای محیط،سردی خود را از دست داده و گرم می‌شود. از این رو توصیه می‌شود تعدادی چای كیسه‌ای را در یك كیسه فریزر و در یخچال قرار دهید.هنگام استفاده از این مرهم،كیسه را كنار خود گذاشته و هر چند دقیقه یكبار آنها را عوض كنید.

 

مواظبت از زیباترین دریچه ی وجود انسان!

درمان خانگی خستگی چشم با تنظیم کردن نور

بهتر است هنگام تماشای تلویزیون، نور اتاق را به صورت ترکیبی ملایم از زرد و سفید تنظیم کنید تا شاهد رفع خستگی چشم خود باشید.می‌توانید با تنظیم نور محیط، سلامت چشم‌های خود را تضمین کرده و در کمال آسایش به تماشای تلویزیون بپردازید.
زمانی که درحال مطالعه چیزهای چاپ شده مانند کتاب یا انجام کارهایی از نزدیک مانند تعمیر وسایل ریز هستید، حالتی را انتخاب کنید که منبع نور، پشت سر شما و به طور مستقیم بر روی صفحات کتاب یا کاری که در حال انجام هستید بتابد.
اگر بر روی میز مطالعه می‌کنید، از یک چراغ مطالعه در رو به روی خود استفاده کنید.چراغ مطالعه از تابش مستقیم نور به چشم‌های شما جلوگیری کرده و سبب درمان سنگینی چشم می‌شود.

 

درمان خانگی خستگی چشم با استراحت کردن

استراحت دادن به چشم‌ها و دور شدن از صفحات دیجیتالی می‌تواند به درمان خستگی چشم کمک کند.در صورتی که چشم‌هایتان دچار خستگی شوند، بهترین راه برای درمان و رفع این وضعیت، استراحت دادن به چشم‌ها یا خوابیدن است.

 

درمان خانگی خستگی چشم با استفاده از صفحه های دیجیتالی به صورت محدود

این نکته مخصوصاً برای کودکان بسیار مهم است، زیرا آنها به شدت به صفحه‌های دیجیتالی خیره می‌شوند و این موضوع سبب خشکی بیشتر چشم آنها می‌شود.
برای رفع این مشکل بهتر است پدر و مادر‌های گرامی محدودیت‌هایی برای استفاده کودکانشان از گوشی موبایل، تبلت و سایر لوازم الکترونیکی وضع کنند.

درمان خانگی خستگی چشم با استفاده از اشک مصنوعی

همانطور که گفته شد، از دلایل اصلی خستگی چشم،خشکی چشم است که اغلب به دلیل عدم پلک زدن ایجاد می‌شود.
استفاده از داروهای اشک مصنوعی با نسخه چشم پزشک ممکن است به پیشگیری از خستگی چشم و درمان خشکی چشم کمک کند.

حتی زمانی که احساس خوبی در چشم‌های خود دارید از دارو‌های اشک مصنوعی استفاده کنید تا چشم‌های خود را مرطوب نگه دارید و از بازگشت علائم خستگی چشم جلوگیری کنید.

چشم پزشک شما ممکن است استفاده از قطره چشم را به شما توصیه کند؛ چرا که به مرطوب نگه داشتن چشم‌ها کمک زیادی می‌کند. اینگونه قطره‌ها اغلب بدون مواد نگه دارنده هستند؛ بنابراین می‌توانید هنگامی که به آنها نیاز دارید، استفاده کنید.
سعی کنید بیش از 4 بار در هفته قطره‌های حاوی مواد نگه دارنده را استفاده نکنید.نکته مهم: از قطره‌های چشمی که دارای خاصیت رفع قرمزی چشم هستند استفاده نکنید؛ زیرا سبب بدتر شدن علائم خشکی چشم می‌شوند.

 

درمان خانگی خستگی چشم با بهبود کیفیت هوای اطراف خود

 

بعضی از تغیرات ممکن است سبب پیشگیری از خشکی چشم شود؛ مانند استفاده از دستگاه رطوبت ساز.

اگر سیگار می کشید، به فکر ترک کردن آن باشید؛ چرا که وجود دود در اطرفتان به خشک شدن چشم و خستگی آن منجر می‌شود.

تنظیم رطوبت هوای منزل می‌تواند راهی مناسب برای درمان خستگی چشم باشد.

 

درمان خانگی خستگی چشم با انتخاب عینک مناسب

 

اگر ازعینک یا لنز در هنگام کار با کامپیوتر یا مطالعه استفاده می‌کنید، از عینک‌ها و لنز‌هایی استفاده کنید که مخصوص این کار هستند.از عینک ساز بخواهید که به شما برای انتخاب عینک یا لنز کمک کند. همچنین می‌توانید در رابطه به این موضوع با چشم پزشک خود مشورت کنید.

5 راه جلوگیری از خستگی چشم هنگام کار با کامپیوتر

 

استفاده از کامپیوتر نمونه‌ای از رایج‌ترین علل خستگی چشم به شمار می‌رود.اغلب ما در دنیای کنونی از کامپیوتر و دستگاه‌های دیجیتالی به مدت طولانی در روز استفاده می‌کنیم.بنابراین لازم است با دانستن نکات زیر، به پیشگیری از خستگی و سنگینی چشم هنگام کار با کامپیوتر کمک کنیم.

1- برای مرطوب کردن چشم‌های خود گاهی پلک بزنید

 

بسیاری از افراد کمتر از حد معمول در هنگام کار با کامپیوتر پلک می‌زنند؛ این موضوع سبب خشکی چشم آنها می‌شود.
پلک زدن اشک ترشح می‌کند و سبب مرطوب و تازه شدن چشم‌های ما می‌شود.بنابراین بهتر است از خیره شدن طولانی مدت به مانیتور خودداری کرده و پلک زدن در این حالت را در خود تبدیل به یک عادت کنید.

2- استراحت دادن به چشم‌ها

 

استراحت دادن به چشم‌ها می‌تواند شما را از سنگینی چشم حین کار با کامپیوتر نجات دهد و سبب تقویت چشم شود.
قانون 20-20-20 را به یاد داشته باشید و هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه، به یک چیز که حداقل در فاصله 20 فوتی (حدود 6 متری) شماست نگاه کنید.
نگاه کردن در خارج از محدوده مانیتور کامپیوتر می‌تواند چشم شما را از آسیب‌های احتمالی ناشی از خشکی چشم نجات دهد.

3- چک کردن روشنایی و کاهش تابش نور

 

روشنایی زیاد و تابش نور زیاد می‌تواند سبب خستگی چشم شود و دیدن اشیا را در مانتیور سخت کند.بدترین مشکلات برای دیدن اشیا در مانتیور به طور کلی از طریق منابع نور از بالا یا پشت سر شما هستند؛ این مشکلات شامل نور فلوروسنت و نور خورشید می‌شود.

 

اگر برای نوشتن یا خواندن به نور احتیاج دارید، از یک لامپ رومیزی که قابلیت تنظیم شدن دارد استفاده کنید.کشیدن پرده و جلوگیری از قرار دادن مانتیور روبروی پنجره یا دیوار سفید و استفاده از محافظ چشم برای مانیتور می‌تواند به تنظیم نور چشم برای رفع خشکی چشم موثر باشد.

4- تنظیم کردن مانیتور

 

مانیتور را به طور مستقیم بر روی به روی خود به اندازه طول بازو قرار دهید و بالای مانیتور، دقیق هم سطر یا کمی پایین تر از سطح چشم شما باشد.صندلی قابل تنظیم به شما برای تنظیم کردن فاصله‌ها خیلی کمک می‌کند. بنابراین بهتر است به دنبال خرید یک صندلی تنظیم شونده استاندارد باشید.

5- انجام تنظیمات صفحه

بزرگنمایی سبب خواندن راحتر می شود؛ تنظیم روشنایی و میزان رنگ مانیتور می‌تواند برای راحتی چشم شما بسیار مفید و کمک کننده باشد.بهتر است کنتراست نور مانیتور خود را در بهترین حالت تنظیم کنید. بهترین حالت آن است که چشم‌هایتان به دلیل نور کم یا زیاد اذیت نشود.

داروهای جایگزین برای خستگی چشم

از عصاره بلوبری و از اسید‌های چرب امگا 3 در روغن ماهی می‌توان برای بهبود و تکسین بعضی از علائم خستگی چشم استفاده کرد.البته اثر گذاری این دارو‌ها نیازمند مطالعه در این زمینه است.

 

 

درمان سریع سیاهی و گودی زیر چشم / انواع ماسک کبودی زیر چشم

چشم سوم چیست؟ آموزش و تمرین های طلایی باز کردن چاکراه

ماسکی برای رفع کبودی چشم ها

ماسکی برای زیبایی چشم

 

A great way to relieve eye fatigue

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان