ramazan
ramazan

قد و وزن مناسب پسران برای مدل شدن

قد و وزن مناسب پسران برای مدل شدن

شرایط فیزیکی آقایان برای مدل شدن

Physical conditions of men for modeling
 
نازوب، خیلی از جوان‌ها آرزوی مدل شدن در سر می‌پرورانند، راه رفتن روی استیج، خیره بودن نگاه‌ها به سوی آن‌ها و فلاش‌هایی كه به حضور آن‌ها جلوه‌ می‌دهند.
 
True, many young people are dreaming of modeling in the head, walking on the stage, staring at their eyes, and the flashes they present to them.
 
پول، محبوبیت و زیبایی؛ این نهایت چیزی است كه این دسته از مدلینگ می‌دانند. سختی‌های راه آن‌قدر زیاد است و كار فشرده و سنگین كه اراده و تصمیمی آهنین می‌خواهد.
 
Money, popularity and beauty; this is ultimately what this modeling team knows. The hardships of the way are so high and the hard work that the will and the iron will want.
 
 

شهاب شادابی،‌ برای شما رمز موفقیت خود را می‌گوید، از سختی‌ها و موانع؛ شاید كه موفقیت نصیب شما هم بشود:

« البته بگویم كه در 27 سالگی بسر می‌برم، دانشجوی آی‌تی هستم و در حال حاضر به‌دلیل شرایط نامساعد مدلینگ در ایران و همچنین تصمیم خودم از صنعت مدلینگ كناره گرفته‌ام و در حال حاضر مشغول بازی در چند فیلم سینمایی و فیلم كوتاه هستم. در دوران مدلی برای شركت زارا مدت‌ها كار مدلی انجام می‌دادم.»

 
قد و وزن مناسب پسران برای مدل شدن
 

كه عشق آسان نمود اول
شاید یكی از دلایل موفقیت من در صنعت مدلینگ و عاملی كه باعث شد من در صنعت مدلینگ بتوانم جایی برای خودم باز كنم و پیشرفت نسبتا سریعی داشته باشم سابقه هنری من باشد.

من مدت‌ها تئاتر بازی می‌كردم و با صحنه آشنا بودم. كارم را با شاگردی استاد سمندریان آغاز كردم. تا به امروز هم 4 تله فیلم بازی كرده‌ام و الان نیز بازی در یك فیلم سینمایی را در كارنامه خود دارم.

تصمیم خودم را گرفتم و مدل بودن را كنار گذاشتم و تمام هدفم را روی سینما گذاشته‌ام. مدل شدن و مدل ماندن در ایران كار سختی است.

 
قد و وزن مناسب پسران برای مدل شدن
 

جرقه‌ای كه به موقع زده شد
هیچ‌وقت آرزو و فكر مدل شدن را در سر نداشتم. همه چیز اتفاقی بود. اینجاست كه می‌گویند شانس یك بار به در خانه هر كسی می‌آید و باید آن لحظه خانه باشی. چند سال پیش توسط یكی از دوستانم به یك  مراسم در خارج از كشور دعوت شدم و در این مراسم طراحان بزرگ و افرادی كه در كار دیزاین بودند نیز شركت كرده ‌بودند.

در همین مهمانی بود كه از طرف شركت زارا دعوت به همكاری شدم. لباس‌ها از قبل طراحی شده بودند و من و چند نفر دیگر برای عكس گرفتن رفتیم.

از بین همه آن‌ها من انتخاب شدم و تا مدت‌ها مدل شركت زارا بودم. بعدها با كمپانی‌های دیگر هم قرارداد بستم البته برای مدل شدن آموزش‌های خاصی را هم دیدم، كلاس‌های زیادی برایم گذاشتند و سخت تمرین كردم.

 
قد و وزن مناسب پسران برای مدل شدن
 

مدل خودت باش
ایرانی‌ها خیلی دوست دارند طبق مد روز پیش بروند و همیشه زیبا باشند. خیلی از جوان‌ها هم دوست دارند مدل شوند و به‌خودشان ایمان دارند.

ابتدا باید بگویم كه برای خوش‌تیپی به‌دنبال تقلید از یك مدل نباشید، سعی كنید خودتان باشید و برای خود استیل و شخصیت خاصی داشته باشید كه با آن شناخته شوید. از دیگران برای آنچه قرار است خودتان بپوشید نظر نگیرید. هر كسی خودش بهتر از همه می‌داند دقیقا چه فرم لباس‌هایی به او می‌آید.

 
قد و وزن مناسب پسران برای مدل شدن
 

یك مدل هیچ‌گاه خودش انتخاب نمی‌كند كه چه بپوشد اما كسانی كه به او نظر می‌دهند متخصص این كار هستند مثلا روان‌شناس به آن‌ها می‌گویند كه چه رنگ لباسی به شخصیت ظاهری شما جلوه می‌بخشد، مربی دیگر یاد می‌دهد كه چگونه راه برود تا لباس برتنش جلوه بیشتری داشته باشد، مربی دیگر بایدها و نبایدها را به مدل یاد می‌دهد، مربی دیگر پزهای مخصوص عكاسی را یادش می‌د‌هد.

این را برای كسانی می‌گویم كه می‌خواهند در ایران مدل شوند، مدل شدن قبل از هرچیز آموزش می‌خواهد؛ آن هم به‌مدت زیاد.

 
قد و وزن مناسب پسران برای مدل شدن
 

شرایط یك مدل
حداقل قد برای آقایان در نمایش زنده ۱۸۵ سانتی‌متر است و وزن 73 – 77 ، حال شخصی كه قد ۱۸۰ دارد نمی‌تواند به‌عنوان مانکن در نمایش زنده استفاده شود ولی چون چهره خوبی دارد، در بخش فتومانکن اگر بتواند ژست‌ها و حالاتی که از او خواسته می‌شود را به خوبی درآورد، از او استفاده می‌شود علاوه بر این، شخص باید اعتماد‌به‌نفس بالایی داشته باشد زیرا در نمایش زنده شخص میزانس فیگور و برگشت دارد و شبیه یک بازیگر باید بتواند از عهده آن برآید.



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان