ramazan
ramazan

ویژگی های چهره زیبا و جذاب دختران (تصاویر)

مجموعه : جالب ترین ها
ویژگی های چهره زیبا و جذاب دختران (تصاویر)

ویژگی های چهره زیبا و جذاب دختران (تصاویر)

 

به نظر شما خصوصیات یک چهره زیبا و جذاب به کدام یک از اجزای صورت بستگی دارد در این مقاله بررسی انجام گرفته در مورد جذابیت، جوانی، زیبایی از یک صورت تصویری ماندگار و زیبا میسازند.

اما چرا میگویند یک صورت زیبا و دیگری نازیباست؟ زیبایی چیست و چه صورتهایی زیبا شناخته میشوند؟ جراحان و متخصصان زیبایی چه تغییراتی در چهره به وجود میآورند که آن را جذاب و زیبا میسازند؟

 

آنها که زیبا هستند
به گزارش سایت دردونه برداشت و مفهوم زیبایی در جوامع گوناگون بسیار متفاوت است. تبلیغات رسانه های گروهی، فیلمها و نوشته ها نیز بر معیارهای ما از زیبایی موثر خواهند بود. به عنوان مثال بینی پهن در جامعه ما زیبا نیست ولی در کشور گینه نماد زیبایی و جذابیت است.
 
یا در بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی و کشور خودمان، دندانهایی سفید و ردیف زیبا به نظر میرسند ولی در بعضی کشورهای افریقایی سیاه کردن همه دندانها با مواد رنگی و شیمیایی خاص، گامی در جهت زیباتر شدن به شمار میرود.
 
زیبایی به مجموعهای از خصوصیات گفته میشود که احساس خوشایندی را در ذهن به وجود آورند و باعث جذابیت شوند. به زبان دیگر هر چه صورت یک فرد به ظاهر انسانی نزدیکتر باشد، زیباتر به نظر میرسد. هر چه یک صورت با طبیعت هماهنگی و توازن بیشتری داشته باشد، جذابیت افزونتری خواهد داشت چون سلامت، زنده بودن و شادی و خوبی را به نمایش میگذارد.
 
 
 
ویژگی های چهره زیبا و جذاب دختران (تصاویر)
 
 
 
زیبایی از نگاه جامعه
زیبایی ظاهری فرد اثرات زیادی در روابط اجتماعی فرد و تاثیر او بر اطرافیانش در جامعه خواهد داشت. حقیقت این است که بیشتر ما در برخورد اول با یک شخص غریبه، زیبایی ظاهری فرد را ملاکی برای ارزیابی شخصیت او قرار میدهیم.
 
 
نتایج یک تحقیق که در یکی از دانشگاههای لندن انجام شد، نشان داد که از میان ۱۱ هزار فردی که مورد مطالعه قرار گرفته بودند، افرادی که زیبایی ظاهری بیشتری داشتند، درآمدی بیش از دیگران کسب میکردند و کسانی که زیبایی ظاهری کمتری داشتند ۱۳درصد درآمد کمتری از دیگران داشتند.
 
محققان اعتقاد دارند علت این پدیده اعتماد به نفسی است که زیبایی ظاهری به شخص میبخشد تا در موقعیتهای شغلی و اجتماعی موثرتر و مطمئنتر عمل کند، بعضی اعتقاد دارند زیبایی ظاهری به فرد این امکان را میدهد که از منافع و امکانات جامعه بیشتر استفاده کند به عنوان مثال، شغل بهتری کسب کند، و در حرفه خود پیشرفت کند و یا بتواند شریک زندگی مناسبتری انتخاب کند.
 
 
 
ویژگی های چهره زیبا و جذاب دختران (تصاویر)
 
 
 
خصوصیات یک چهره زیبا
گر چه میگویند <زیبایی باید در نگاه تو باشد نه در آنچه بدان مینگری>، مطالعات علمی نشان دادهاند، چهرههایی که به نظر ما زیبا و جذاب به نظر میرسند، ویژگیهای خاصی دارند که این ویژگیها را در ۳ گروه اصلی میتوان جای داد: )۱ سلامت و تندرستی، ) ۲زیبایی، )۳ حالتی از معصومیت چهره کودکان همچنین تحقیقات علمی و روانشناسی در جامعه امروز جهان، معیارهای خاصی را برای چهره زیبا در نظر میگیرند که البته مطلق نیستند.
 
آکادمی جراحی زیبایی امریکا، مشخصات یک چهره زیبا برای خانمها را پوست کمی برنزه و نه رنگ پریده، صورتی باریک و بدون چربی اضافه، لبهای پر، ابروهای پر و تیره، مژههای بلند و باریک، گونههای برجسته، پلکهای باریک، بینی باریک، پوست شفاف و کشیده و بدون چین و چروک، دندانهای سفید و مرتب، چشمهای درشت و شفاف، پیشانی بلند، در نظر میگیرند.
 
 
در مقابل ویژگیهای یک چهره زیبا برای آقایان؛ پوست تیرهتر و سبزه، صورت جمعوجور و باریک با چربیکم، لبهای قرینه، ابروهای تیره و مژههای پر، پهنتر بودن نیمه فوقانی صورت نسبت به نیمه تحتانی، چانه برجسته که نشاندهنده قدرت مرد است، فک پایین قوی و بازاویههای مشخص، ابروهای پر و تیره، شیار بین بینی و لب کمعمق و پلکهای نازک، است.
 
این معیارها در جامعههای مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد و سلیقه شخصی افراد مختلف نیز بر معیارهای ذهنی آنها از یک چهره زیبا موثر است ولی با وجود این، اصول و معیارهای زیبایی انسان در طول تاریخ و تا به امروز ثابت باقی مانده است.
 
 
ویژگی های چهره زیبا و جذاب دختران (تصاویر)
 
 
 
عدد طلایی
مطالعات دانشمندان و اندازهگیری عناصر زیبای طبیعت مانند گلها، حشرات و پرندگان نشان میدهد که همیشه یک نسبت طلایی و یک عدد مشخصی بین ابعاد عناصر زیبای طبیعت وجود دارد. و این عدد ۱/۶۱۸ است. به گزارش ناز وب این نسبت در ابعاد چهره انسان و همچنین چشمانداز دندانها هنگام لبخند زدن رعایت شده است.
 
به این شکل که صورتهایی که موزون و هماهنگ به نظر میرسند، نسبت طول به عرضشان ۱/۶۱۸ است و همچنین اگر یک فرد یک <لبخند زیبا> داشته باشد، این نسبت به نوعی در نمای دندانهایش رعایت شده است. نسبت طلایی در گلبرگهای گلها و اندازههای بدن حشرات و حلزونها نیز خود را نشان میدهد.
 
 
ویژگی های چهره زیبا و جذاب دختران (تصاویر)
 
ناقرینگی زیبا
اگر از یک صورت عکسی تهیه کرده و به وسیله فتوشاپ آن عکس را نصف کنیم و تلاش کنیم با استفاده از عکس یک نیمه صورت نیمه دیگر را ترسیم کنیم مشاهده میکنیم عکس حاضر با صورت طبیعی تفاوت دارد و این نشان میدهد که صورت انسان دقیقا قرینه نیست.
 
 
ویژگی های چهره زیبا و جذاب دختران (تصاویر)
 
 
 
هر چهره ای با لبخند زیبا نیست
علاوه بر اجزاء صورت، حالتهای صورت نیز بر جذابیت چهره اثر مستقیمی دارند. حالتهایی از چهره وجود دارند که با آن چهره جذاب است و حالتهایی وجود دارد که جذابیت چهره را میکاهد. بهعنوان مثال آکادمی زیبایی امریکا معتقد است <که هر چهرهای الزاما با لبخند زیبا نیست. چهرههایی که حالتهایی از شادی، انرژی و آشنایی و خودمانی بودن را به نمایش میگذارند، جذابتر به نظر میرسند.
 
ویژگی های چهره زیبا و جذاب دختران (تصاویر)
 
 
 
بمبی ساعتی درون چهره زیبا
پیری، بزرگترین دشمن یک چهره زیبا است که زیباترین چهرهها را به تاراج غارتگری خود میبرد. با پیر شدن، پوست قابلیت کشش خود را از دست میدهد و چشمانی درشت و پلکهای باریک جای خود را به پلکهایی افتاده و چشمانی که رد پای پیری بر آن به جای مانده است میدهند گر چه تکنیکهای جراحی مدرن زمان انفجار این بمب ساعتی را به تعویق میاندازند، ولی هنوز نتوانستهاند آن را به طور کامل از کار بیندازند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان