ramazan
ramazan

بهترین غذاها ویژه خانم ها

مجموعه : تغذیه مناسب
بهترین غذاها ویژه خانم ها

معرفی غذاهایی برای خانم ها بیش ار هر وقتی نیاز به آن دارند تا سلامتی و شادابی خود را پایدار کنند. (نازوب)

آب نارگیل

این نوشیدنی كه تشنگی را برطرف می‌كند، یكی از منابع طبیعی پتاسیم است. حدود 50 درصد از خانم‌ها پتاسیم كافی دریافت نمی‌كنند. این ماده معدنی باعث درخشان شدن پوست می‌شود. سایر منابع اصلی پتاسیم عبارتند از: سیب‌زمینی شیرین، موز و تخم آفتابگردان.

ماست كم چرب

سعی كنید از ماست كم‌چرب در هر سه وعده غذایی استفاده كنید، چرا كه ماست حاوی كلسیم و ویتامین D است و بیشتر متخصصان خوردن آن را در دهه 20 و قبل از آن بسیار توصیه می‌كنند، چرا كه استخوان‌ها باید مستحكم شوند. پنیر موزارلا نیز همین خواص را دارد و برای مستحكم كردن استخوان‌ها انتخاب خوبی است.

میوه‌های فریزری

زنان در دهه بیست از زندگی‌شان بیشتر از سنین دیگر به خوردن غذاهای شیرین و پرقند علاقه‌مند هستند. برای آنكه هم از لذت خوردن مواد غذایی شیرین بهره‌مند شوید و هم بدن خود را در معرض خطر قرار ندهید، بهتر است از میوه‌های فریزری استفاده كنید. انواع توت‌ها، انبه، آناناس و . . . را به صورت فریزری درآورده و بعد داخل كمی ماست كم‌چرب بریزید و میل كنید.

مرغ و تخم مرغ

این گروه غذایی معمولاً این روزها بسیار كم كیفیت‌تر از سابق شده است، با این وجود بسیار سالم‌تر و مناسب‌تر از گوشت‌های فرآوری شده با چربی‌های مضر هستند. اگر باردار هستید، مرغ و تخم‌مرغ از منابع اصلی تأمین كننده كولین می‌باشند. كولین یك ماده‌ مغذی است كه برای رشد مغز ضروری می‌باشد.

سبزیجات

از گل كلم گرفته تا براكلی، فلفل دلمه‌ای و سایر سبزیجات حاوی فولات و ویتامین B هستند و از افسردگی و بروز برخی اختلالات روانی جلوگیری می‌كنند.

بهترین غذاها برای خانم‌ها
در دهه سوم زندگی

در این دوران سعی كنید بیشتر با استرس‌ها و اضطراب‌ها مقابله كنید. شادی را بیشتر احساس كنید و بهتر بخوابید. كارهای خارج از خانه، كارخانه، مسؤولیت مراقبت از بچه‌ها، خرید و بسیاری كارهای دیگر فشار زیادی به شما وارد می‌كند و البته استرس بسیار زیادی را هم به وجود می‌آورد. این غذاها به شما كمك می‌كنند تا روحیه بهتری داشته باشید و میزان انرژی‌تان در طول روز بیشتر باشد و البته شب‌ها هم راحت‌تر و عمیق‌تر بخوابید.

گردو

گردو یكی از بهترین مواد غذایی برای میان وعده‌ها است و باعث كاهش چشمگیر استرس می‌شود. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند افراد بزرگسالی كه هر روز 2 عدد گردو می‌خورند و در كنار آن یك قاشق غذاخوری روغن گردو نیز استفاده می‌كنند، كمتر دچار فشارخون بالا می‌شوند. اگر میزان متعادلی از آجیل‌ها را هر روز استفاده كنید، كمتر دچار بیماری‌های قلبی نیز می‌شوید.

چای سبز

آنتی‌اكسیدان‌های موجود در چای سبز باعث كاهش عوارض ناشی از پیری می‌شوند. در ضمن متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد و با افزایش وزن و چاقی نیز مقابله می‌كند.

آواكادو

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید كه تصمیم دارید فقط در دهه 30 از زندگی بچه‌دار شوند و نه زودتر، حتما خوشحال می‌شوید كه بدانید، آواكادو بهترین منبع تأمین كننده فولات است كه باعث بهبود باروری می‌شود. آواكادو حاوی یك تركیب فعال از برخی ویتامین‌ها مثل B، E و نیز چربی‌های خوب است و باعث می‌شود پوست خوبی هم داشته باشید.

ماهی تن

ماهی تن حاوی اسیدهای چرب امگا – 3 است كه هم برای افزایش میزان باروری مناسب می‌باشد و هم با افسردگی مقابله می‌كند.

عدس

حبوبات همانند عدس و لوبیاها، بسیار انرژی‌زا بوده و تركیبی از پروتئین، فیبر و آنتی‌اكسیدان‌ها هستند. بهتر است آنها را با برخی سبزی‌ها مثل اسفناج و پیاز قرمز مصرف كنید تا آنتی‌اكسیدان بیشتری دریافت كرده و دچار پیری زودرس نشوید.

توت

توت سیاه، توت قرمز، توت آبی و . . . همگی حاوی آنتوسیانین هستند كه باعث كاهش درد و از كارافتادگی مفاصل می‌شوند و التهاب آنها را نیز از بین می‌برند. توت‌ها، انار، چغندر و . . . همگی این تأثیرات خوب را به همراه دارند.

زنجفیل

مصرف نمك را بسیار كاهش دهید و مرتباً فشارخون خود را كنترل كنید. همچنین از چاشنی‌های گیاهی در غذاها استفاده كنید، مثل ریحان، دارچین، زنجفیل و . . . .
زنجفیل تازه حاوی تركیباتی است كه باعث افزایش میل جنسی می‌شود و این اتفاق از طریق افزایش گردش خون در دستگاه تناسلی رخ می‌دهد.

كلم

برخی از مشكلات مربوط به بینایی معمولاً ‌در همین سال‌ها بروز می‌كنند. استفاده از كلم به شما كمك می‌كند تا با این مسأله مقابله كنید. كلم، مانند اسفناج سرشار از آنتی‌اكسیدان‌ها است و باعث بهبود كیفیت بینایی می‌شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان