ramazan
ramazan

برهنه شدن دوباره دختر جنجالی مصر (عکس)

برهنه شدن دوباره دختر جنجالی مصر (عکس)
علیاء ماجده المهدی دختر فعال مصری که پیشتر با انتشار عکس های کاملا برهنه خود بر روی وبلاگش جنجال آفریده بود، بار دیگر برهنه شده و فیلم خود را منتشر کرده است. به گزارش نازوب برهنه شدن این بار علیاء بر خلاف دفعه گذشته، در مصر نبوده است. او این بار در سوئد روبروی ساختمان سفارت مصر برهنه شده است.
 
دلیل این اقدام هم اعلام مخالفت با پیش نویس قانون اساسی جدید مصر اعلام شده که قرار است شنبه ۲۲-۱۲-۲۰۱۲ مرحله دوم همه پرسی بر سر آن برگزار شود.
 
 
 
فیلم منتشره، علیاء را به همراه دو دختر فعال وابسته به موسسه اوکراینی زنان FEMEN نشان می دهد. آغاز فیلم یکی از دختران شعارهای اعتراضی بر روی بدن علیاء می نویسد. سپس این سه با خودرو به سمت سفارت مصر می روند و با ایستادن روبروی سفارت، لباس خود را از تن در می آورند. علیاء پرچم مصر را در دست دارد و آن را بالای سر خود می گیرد.
 
پیش نویس قانون اساسی مصر، اعتراض ها و مخالفت های بسیاری برانگیخته است.
 
معترضان می گویند که این پیش نویس پاسخگوی خواسته های مصری ها نیست و تنها روی کردهای یک گروه در آن گنجانده شده است.
 
اسلامگرایان اکثریت را در هیئت تدوین پیش نویس قانون اساسی مصر در دست داشتند.
 
علیاء المهدی پیشتر نیز با انتشار تصاویر برهنه خود بر روی وبلاگش، جنجال آفریده بود. نام وبلاگش ”یادداشت های یک دختر انقلاب” نام داشت و این کار خود را ”جنبش آزادی آنلاین” نامگذاری کرده بود.
 
او آن هنگام برای بستن راه انتقاد بالای عکس های خود نوشته بود: ”نخست درباره زنانی که در آغاز دهه ۷۰ میلادی در دانشکده هنرهای زیبا به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنید و کتاب های هنری را پنهان کرده، مجسمه های برهنه را بشکنید، سپس در برابر آینه لخت شوید و بدن های خود را که با دید تحقیر آمیز به آنها نگاه می کنید به آتش بکشید تا پیش از فرستادن اهانت هایی با مضمون تبعیض جنسی به من و نفی حق آزادی بیان من، برای همیشه از عقده های جنسی خود رها شوید.”
 
واکنش ها
 
این اقدام علیاء واکنش های متفاوتی در پی داشته است. محمود عفیفی سخنگوی گروه جوانان ۶ آوریل در حساب کاربری خود بر روی شبکه اجتماعی توئیتر، با ”سخیف” توصیف کردن اقدم علیاء، نسبت به آن که او سعی کرده ”نشان دهد هرکس با پیش نویس قانون اساسی مخالف است مانند او است” اظهار تاسف کرده است.
 
گروه جوانان ۶ آویل مخالف پیش نویس قانون اساسی مصر است.
 
عمرو مصطفی خواننده مصری نیز علیاء را مورد انتقادهای تند خود قرار داد و در صفحه فیس بوک خود نوشته است که این تصاویر هدیه ای از غرب و صهیونیست ها به اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهور مصر است تا به گفتن «آری» مردم به پیش نویس قانون اساسی کمک کند.
 
از سوی دیگر، سازمان FEMEN آرم خود را تغییر داد و برای اعلام همبستگی با علیاء و مخالفان محمد مرسی و پیش نویس قانون اساسی، پرچم مصر را جای آن گذاشت.
 
این سازمان همچنین از مردم مصر خواسته است به پیش نویس قانون اساسی ارائه شده «نه» بگویند و به مصر فرصتی برای دموکراسی و توسعه بدهند.
 
شبکه خبری ”سی ان ان” یادآور شده است که تصاویر برهنه علیاء، خشم زیادی را در مصر به وجود آورده است چرا که جامعه مصری ”محافظه کار است.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان