ramazan
ramazan

مقاله ای مهم وکوتاه برای آقایان چاق

مجموعه : پزشکی
مقاله ای مهم وکوتاه برای آقایان چاق
نازوب، بر اساس مطالعه و تحقیقاتی که در کنگره سالانه انجمن رادیولوژی امریکای شمالی ارایه شد، چاقی شکمی یک فاکتور خطر در تحلیل بافت استخوان و کاهش قدرت آن در مردان به شمار می رود.

این تحقیق نشان داد که چاقی شکمی در مردان نه تنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد، بلکه یک عامل خطرساز در تحلیل بافت استخوانی است.

بر اساس آمارهای مرکز ملی آمار سلامت و بهداشت امریکا، بیش از 37 میلیون مرد امریکایی بالای 20 سال از چاقی رنج می برند. چاقی با بسیاری از اختلالات از جمله بیماری های قلبی- عروقی، دیابت، کلسترول بالا، آسم، ایست تنفسی در خواب (آپنه) و بیماری های مفصلی همراه است.

از آنجایی که اغلب مطالعات مربوط به پوکی استخوان در مورد زنان انجام شده است، این تفکر غلط در میان مردم رایج شده است که مردان به تحلیل استخوان دچار نمی شوند.توزیع چربی موجود در بدن در همه قسمت ها یکسان نیست. چربی زیر جلدی فقط در زیر پوست وجود دارد و چربی احشایی یا چربی شکمی عمیق بوده و در حفره شکم، در زیر بافت عضله قرار دارد.

ژنتیک، رژیم غذایی و ورزش در میزان چربی احشایی دخالت دارند. زیاد بودن مقدار چربی در حفره شکم خطرناک بوده و با بروز بیماری های قلبی- عروقی همراه است.

در مطالعه ای که جهت بررسی عوامل خطرساز در پوکی استخوان انجام گرفت، مشخص شد که چاقی مردان، خطر شکستگی استخوان را افزایش می دهد. محققان در ادامه این بررسی، اثر چاقی شکمی را بر استحکام استخوان ها مورد مطالعه قرار دادند.

در این تحقیق، 35 مرد چاق با میانگین سنی 34 سال و میانگین شاخص توده بدنی 36.5 انتخاب شدند. توده چربی، توده عضلانی و قدرت و استحکام استخوان ها در این مردان مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد در مردانی که چربی احشایی یا شکمی بیشتری دارند، استحکام و قدرت استخوان کمتر از سایر مردان است. نتیجه دیگر این که توده عضلانی بیشتر، با افزایش استحکام استخوان همراه است.همچنین مردان چاق با شاخص توده بدنی یا BMI یکسان، استحکام و قدرت استخوان در مردانی کمتر است که چربی شکمی بیشتری دارند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان