ramazan
ramazan

آموزش مفید حرکات یوگای صورت

مجموعه : آرایش صورت
آموزش مفید حرکات یوگای صورت
نازوب، صورت شما همچنین در معرض آسیب های عوامل محیطی، مثل نور خورشید، باد، کرم ها و لوازم آرایشی مختلف است. در صورت شما تقریباً ۱۶ عضله، تعداد زیادی استخوان و عروق خونی وجود دارد که به شما کمک می کند که کلیه این حرکات را با صورت خود انجام دهید.
مانند عضلات سایر قسمت های بدن، عضلات صورت شما هم دچار خستگی و ضعف می شوند و باید آنها را تقویت کنید. اگر عضلات شما از سلامت کافی برخوردار نباشند، حتی خون رسانی صورت هم مختل می شود.
یوگای صورت به شما کمک می کند که بتوانید عضلات صورت خود را تقویت و همچنین خستگی روزمره را در آن برطرف کنید:
۱) جای آرامی پیدا کنید.
در حالی که چشمان خود را بسته اید روی زمین بنشینید. سعی کنید ستون فقرات شما کاملاً صاف باشد. روی تنفس خود تمرکز کنید و دم و بازدم های عمیق انجام دهید. کف دو دست خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شود و سپس آن را روی چشمان خود بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید. این عمل باعث آرامش اعصاب چشمی، پلک و نواحی اطراف چشم می شود.

۲) انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روی ناحیه پیشانی قرار دهید و از ناحیه ابرو تا گیجگاه را به صورت دایره وار و بسیار آرام ماساژ دهید. این نواحی معمولاً قسمت هایی است که در اثر استرس روزمره دچار درد می شود. بعد از آن، ماساژ را از ناحیه گیجگاه به سمت عضلات فک و سپس به سمت گونه ادامه دهید. این حرکات  را چند بار تکرار کنید.
 
۳) تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید و لبخند بزنید، طوری که کشش را در عضلات صورت، گونه، چانه و گردن خود احساس کنید. سپس عضلات خود را رها کرده و این روند را تکرار کنید. این کار سبب رفع خستگی عضلات صورت می شود.
 
۴) یک دم عمیق بکشید. سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید. زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون آورید و صدای “اَ” را بلند ادا کنید. این کار را سه بار تکرار کنید. این عمل جریان خون را در صورت تقویت می کند.
 
۵) سعی کنید گونه ها و  ناحیه مرکزی صورت خود را جمع کنید و سپس آن را رها کنید. این کار به تقویت جریان خون در صورت کمک می کند.
 
روزانه بهتر است این حرکات را برای عضلات صورت خود انجام دهید، زیرا کارهای روزمره به شدت باعث خستگی عضلات این ناحیه می شوند و شما با این ورزش ها می توانید آرامش و شادابی را به صورت خود باز گردانید.

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان