ramazan
ramazan

رمز موفقیت نفرات برتر كنكور

رمز موفقیت نفرات برتر كنكور
نازوب، با خواندن این گزارش از نفرات اول کنکور، عزیران کنکوری بیشتر با راه های درس خواندن و موفقیت در کنکور آشنا می شوید.
نفرات برتر كنكور عوامل زیادی را در موفقیت خود ذكر كردند كه محیط آرام، مشاوره، شركت در آزمون های مختلف از جمله این عوامل در كسب رتبه برتر است. اما مهمترین و اساسی ترین دلیل در كسب موفقیت، توكل بر خدا، اراده، یادگیری و به دور بودن از استرس است كه نفرات برتر كنكور به آنها اشاره كردند.اشكان اسمعیلی نفر اول گروه آزمایشی كنكور ریاضی فیزیك در مورد چگونگی موفقیتش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سال اول كنكور آزمایشی هستم و از سال سوم دبیرستان بود كه تمام انرژی ام را برای موفقیت در كنكور گذاشتم و در دو سال آخر بود كه تمام وقتم را صرف مطالعه برای كنكور كردم.
وی ادامه داد: محیط خانواده و آرامش مهمترین عامل موفقیت من در كنكور بود.
اسمعیلی اظهار داشت: برای من مدت زمان درس خواندن اهمیت زیادی نداشت ولی درك مفاهیم و تسلط و توانایی داشتن روی دروس برایم مهم بود.
حمیدرضا عباسپور رتبه دوم گروه آزمایشی ریاضی فیزیك نیز در خصوص چگونگی موفقیتش گفت: همیشه در دوران تحصیلم هدفم نفر اول بود.
وی ادامه داد: حمایت پدر و مادر و قوت قلب مادربزرگم تاثیر زیادی در موفقیتم داشت.
عباسپور اظهار داشت: خوب فهمیدن مطالب مهمترین عامل در كسب رتبه برتر در كنكور است.
وی در پایان تاكید كرد: زندگی فقط كنكور نیست پس یادمان باشد اگر قبول نشدیم در كنكور ناامید نشویم.
راضیه خزایی نفر اول رشته تجربی در مورد موفقیتش در كنكور سال جاری اظهار داشت: از كودكی دوست داشتم دندانپزشك شوم و همین علاقه موجب شد تا رشته علوم تجربی را برای ادامه تحصیل انتخاب كنم و برای تحصیل در رشته پزشكی تلاش كنم.
وی تصریح كرد: به نظر من كنكور رقابتی شیرین و ساده است و در جلسه كنكور نیز باید بدون ترس و استرس وارد این رقابت شد.
خزایی افزود: تا قبل از اینكه متوجه شوم چه رتبه ای كسب كرده ام به رتبه 20 فكر می كردم.
مهرناز شهسواری نیز رتبه دوم گروه علوم تجربی در مورد انگیزه رقابتش در كنكور سال جاری گفت: آرامش را مهمترین عامل موفقیت در كنكور می دانم.
وی در خصوص تاثیر آزمون های سازمان سنجش در زمان بندی پاسخگویی به سوالات گفت: در آزمون های سازمان سنجش شركت كردم كه در تنظیم كردن زمان و كنترل استرس در هنگام امتحان بسیار تاثیر داشت.
شهسواری یادآور شد: استمرار در درس خواندن مهمترین عامل در موفقیتم بود.
وی در پایان تاكید كرد: هر شكستی زمینه ساز پیروزی دیگر است پس نباید ناامید شد بلكه با توكل بر خدا و داشتن تمركز می توان به موفقیت رسید.
سارا تراب رتبه دوم گروه علوم انسانی نیز در این زمینه گفت: محیط و خانواده نقش زیادی در موفقیت در كنكور دارد.
وی تصریح كرد: قبل از هر كاری باید هدف داشت و آن هدف را باید در ذهن پروراند مثل دانشگاه و بعد باید جایگاه خود را در آن دانشگاه در ذهن تداعی كرد. این بهترین و موثرترین كاری بود كه در طول این یكسال به همراه درس خواندن همراه خود داشتم.
پگاه واعظی رتبه اول كنكور هنر نیز گفت: برنامه ریزی مهمترین اصل برای پیشبرد اهدافم بود و علاقه، فكر كردن و پشتكار سه اصل رسیدن به موفقیت فردی است.
وی ادامه داد: به درس زیست شناسی علاقه زیادی داشتم به همین علت رشته تجربی را انتخاب كرده بودم اما در وجودم علاقه زیادی به هنر داشتم كه این علاقه موجب شد در كنكور هنر شركت كنم.
واعظی آرامشی را كه خانواده برایش ایجاد كرده بود را تاثیرگذار در موفقیتش دانست.
علیرضا احمدی ساعی رتبه سوم كنكور هنر نیز گفت: كلاس كنكور می تواند تاثیرگذار در موفقیت كنكور باشد ولی به تنهایی كافی نیست و باید تلاش و استمرار در درس خواندن داشته باشیم.
وی، یاد گرفتن را اولویت اصلی خود قرار داده بود و در این زمینه ادامه داد: روی ساعت گرفتن و برنامه ریزی ماشینی تاكید نداشتم و بیشتر خودم سعی می كردم برنامه ریزی كنم و تا مطلبی را متوجه نشدم از كنارش نمی گذشتم.
ساعی تصریح كرد: مشاوره خانواده و مسئولان مدرسه ام در موفقیتم بی تاثیر نبودند.
پریسا عرب محقی رتبه دوم گروه هنر در خصوص موفقیتش در كنكور گفت: بر خلاف عقیده بسیاری از مردم كنكور پایان زندگی نیست و می توان با توكل بر خدا بر این امتحان فائق شد.
وی ادامه داد: اگر امسال در كنكور قبول نمی شدم سعی می كردم با تلاش بیشتر از راه دیگری برای رسیدن به هدفم تلاش كنم.
عرب محقی برنامه ریزی مناسب و درست را مهمترین عامل و رمز پیروزی در كنكور امسال دانست.
بابك اسعدپور بهزادی نیز رتبه اول گروه زبان های خارجی، خانواده را یكی از مهمترین عوامل موفقیت دانست و اظهار داشت: راهنمایی خانواده در كسب رتبه برتر برای من به عنوان یك هدف مشخص شده بود تا در رشته ای كه به آن علاقمند هستم پذیرفته شوم.
وی ادامه داد: از كودكی به خواندن كتاب علاقمند بودم به همین دلیل از كلاس پنجم دبستان در كلاس های زبان انگلیسی شركت می كردم و این رشته را انتخاب كردم.
اسعدپور تصریح كرد: در جلسه كنكور برای زدن تست های دروس اختصاصی كمی استرس داشتم و دعا می كردم به خاطر تمام زحماتی كه در طول یكسال كشیده بودم رتبه ام به زیر 50 برسد.
سید محمد كاظم پور نیز رتبه دوم گروه زبان خارجی گفت: محیط امن و راحتی كه خانواده برایم فراهم كرده بود تاثیر زیادی در یادگیری و موفقیت من داشت.
وی ادامه داد: كلاس كنكور بر خلاف تصور افراد تنها عامل موفقیت و كسب رتبه برتر در كنكور نیست بلكه تلاش دور بودن از استرس و اضطراب تنها عامل موفقیت در كنكور است.
كاظم پور خاطرنشان كرد: كنكور برای داوطلبان شركت كننده خود به عنوان مانعی بزرگ محسوب می شود اما با كمك و راهنمایی خانواده می توان بر استرس و ترس از كنكور غلبه كرد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان