ramazan
ramazan

قطع انگشتان دست دو سارق در ملاء عام

مجموعه : اخبار
قطع انگشتان دست دو سارق در ملاء عام
آقای غلامحسین حیدری در حاشیه همایش پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در بافق استان یزد، میانگین سن زندانیان را 20 تا 35 سال ذکر کرد و ادامه داد: بعد از مواد مخدر بیشترین آمار جرایم زندانیان استان مربوط به سرقت است.

این مقام قضایی تصریح کرد: با وجودی که اعلام می‌شود بیشتر زندانیان استان غیر بومی هستند ولی با احتساب یزدی‌هایی که در سایر استان‌ها زندانی‌اند، 80 درصد جمعیت زندانی، بومی هستند که این زیبنده شهر دارالعباده یزد نخواهد بود. رییس کل دادگستری استان یزد از اجرای حد اسلامی و قطع چهار انگشت دست دو سارق در یزد هم خبر داد و گفت: این حد برای عبرت بزه‌کاران در ملاء عام به اجرا در آمد.

وی افزود که در رابطه با تجاوز به عنف، دو نفر در نوبت اعدام هستند که به زودی حکم مربوطه به مورد اجرا گذاشته خواهد شد. حیدری همچنین از افزایش آمار ضرب و جرح در بافق خبر داد و افزود: از سال 88 تاکنون آمار ضرب و جرح در شهرستان بافق سیر صعودی داشته است.

وی با اشاره به وقوع 296 فقره ضرب و جرح در بافق طی شش ماه نخست سال، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پنج درصد رشد داشته است. رییس کل دادگستری استان یزد همچنین با بیان این که شهرستان بافق از جمله مناطق امن استان یزد بوده است، تصریح کرد: هم اینک این شهرستان در بحث آمار سرقت در ردیف چهارم استان قرار دارد.

وی برخی از جریانات اجتماعی از جمله فقر و بیکاری را از عوامل مهم وقوع سرقت عنوان کرد. حیدری با ابراز خرسندی از کاهش روند آمار طلاق در بافق، خاطرنشان کرد: از سال 88 که میزان طلاق 59 مورد بوده به تدریج در شش ماهه اول امسال این آمار در بافق به 28 فقره کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را با همکاری مردم و همه دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر دانست و عنوان کرد: نقش روحانیت در این زمینه مخصوصاً در ماه‌های محرم، صفر و رمضان تاثیر بسزایی در رسیدن به هدف مورد نظر خواهد داشت.

وی علاقمندی مردم میهن اسلامی به روحانیت را یادآور شد و گفت: به همین خاطر این قشر می‌تواند با خُلق و خوی خوش، هزاران جوان و نوجوان را به راه راست هدایت کند. رییس کل دادگستری استان یزد در پایان امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف دینی مردم خواند و تاکید کرد: با اجرای این فریضه الهی می‌توان بخش عظیمی از جرائم را درجامعه کاهش داد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان