ramazan
ramazan

ایراد پسرها!

ایراد پسرها!
1-تندروی:
یكی از ایرادهای پسرها اینست كه در ابتدایی آشنایی با یك دختر حتی وقتی بار اول و دومشان هم نباشد‚ خیلی عجول پیش می روند… همون روزهای اول 1000 تا سوال می پرسند و خیلی هول هستند كه روابط را صمیمانه تر كنند ولی این افراط منتهی به تفریط میشه… خیلی خوشایند نیست كه فرصت نمی دهند تا سیر طبیعی آشنایی به دوستی و بعد صمیمیت برسد…
 
۲- جدی نگرفتن دخترها:
هنوز هم خیلی از پسرها معتقدند راجع به مسائل جدی منطقی نباید با دوست دخترشون حرف بزنند انگار كه این جنس لطیف ازین بحث های جدی خراش بر می دارد. و البته قصدشان اینست كه افكار ظریف دوست دخترشان را از تهاجم افكار خشن حفظ كنند و اگر خیلی مودب باشند سكوت می كنند و در اولین فرصت بحث را عوض می كنند و معتقدند تا مسائل جالبی مثل دوستی و عشق و از همه مهمتر خود آنها هست چرا وقتشون رو هدر بدهند.
۳-وعده های سرخرمن:
مطمئناً این چیزی نیست كه دختری تجربه نكرده باشد من آمار دقیقی ندارم اما همه كسانی كه من می شناسم این لیف به تنشان خورده… پسرها وقتی شاد می شوند و یا حس می كنند كه شادی دوست دخترشان كم شده به این حربه متوسل می شوند و بدون در نظر گرفتن امكانات و تواناییشان وعده می دهند و جالب اینجاست كه در آن لحظه اصلا قصد فریب دادن و یا خلف وعده ندارند اما بعداً هی دعا می كنند كه از یادش برود یا اینقدر مودب باشد كه به روی مبارك نیاورد… و بعد از مدتی از یاد خودشان هم میرود اما افسوس كه از یاد دوست دخترشان نخواهد رفت حتی اگر برویتان نیاورد این را به حسابتان می نویسد و وقتی تكرار شد كم كم اعتمادش را به شما از دست می دهد… راه حل قضیه خیلی ساده است هرگز وعده هیچ چیز را ندهید. اصلاً لزومی ندارد كه كاری كه می خواهید فردا برای دوست دخترتان انجام بدهید ازامروز بگویید …فایده اینكار اینست كه شما در انجام آن كار مختار هستید و اگر به دلیلی منصرف شدید یا به تعویق افتاد احساس شرمساری نمی كنید و برای انجام آن هم وظیفه ندارید چون وعده ای ندادید. دوست دخترتان هم از پیش منتظر نمی ماند و در صورت تعویق وعده از شما ناامید نمی شود كه توانایی انجام وعده هایی كه می دهید ندارید در عوض سورپریز می شود. باور كنید هیچ دختری ازینكه به او وعده شادی بخشی ندادید از شما گله نخواهد كرد.
۴-مقایسه:
بعضی از پسرها مدام در حال مقایسه زنهای محبوب زندگیشون (به جز مادرشون كه قابل قیاس با هیچ بشری نیست) با دوست دخترشون هستند…این زن محبوب ممكن زن تنها برادرش باشه كه خیلی باكلاس و مورد تایید و توجه كل فامیل یا خاله جوان و مجردش باشه یا حتی عشق اولشون باشه كه خیلی روی ذهنشون تاثیر گذاشته…اصلا مهم نیست كه این زن محبوب كیه و از كجا امده ولی توانایش در جلب نظر مثبت آنقدر بوده كه هر از چند گاهی دوست دختر شون باید به شرح فضایلشون گوش بده… باور كنید اینكه خاله شما گیتاریست یا دخترخالتون خیلی قشنگ می رقصد به دوست دخترتون مربوط نیست. از همه بدتر اینكه بعضی پسرها برخلاف دسته اول از بقیه دخترها و خانمها در حضوردوست دخترشون بدگویی می كنند. ازاندام و ظاهر لباس تا رفتار و حركات و… حتی كوچكترین ایرادها رو به زبون میارند و درحقیقت نشان می دهند كه چطور همه خانمها را زیر ذره بین كاملاً بررسی می كنند و مدام هم نتیجه بررسی ها را به اطلاع دوست دخترشون می رسانند یا صفات جور واجور روی دخترها می گذارند.اینكار در جمع پسرها جالب اما جلوی دوست دخترتون به صرف اینكه خیلی صمیمی هستید و این حرفها را با هم ندارید به بقیه دخترها متلك نگویید. ممكن است دوست دختر شما در ظاهر بخندد اما این لبخند رضایت نیست…
۵-خودستایی:
99.99% پسرها به این درد مبتلا هستند. دائم دارن در مورد خودشون و شاهکارهاشون حرف میزنن. طوری که آدم فکرمیکنه پسرها به جای شکم مادر, احتمالاً از دماغ فیل به دنیا اومدن. بیماری خودستایی در پسرها کاملاً ریشه تاریخی و اسطوره ای داره و همیشه هم دخترها رو آزار داده (افسانه معروف نارسیس). پسرها وقتی به یه دختر میرسن همیشه درحال حماسه سرایی در مورد خودشون هستن و خودشون رو موجودات بی عیب و نقصی جلوه میدن که باید روی سر گذاشت و حلوا حلوا کرد. آقایون! برادران! داداش من! بس کن! باور کن هرچقدر خودتو پائین تر بیاری و سعی کنی خاکی تر و خودمونی تر و در دسترس تر باشی, برای همه, چه دختر و چه پسر جذاب تر و محبوب تری.
۶- یه گوش در و یه گوش دروازه:
خانمهایی که اینو میخونین, اگه بهتون بگم که در 70% زمانی که شماها دارین با پسرها حرف میزنید, اونا اصلاً صدای شما رو هم نمیشنون, باورتون میشه؟! متاسفانه اکثر پسرها به این عادت بد مبتلا هستند که موقعی که یه دختر با اونها داره حرف میزنه, دارن به یه چیزه دیگه فکر میکنن. فهمیدن این موضوع خیلی راحته, شما دارین مثلاً راجع به جشن تولدتون حرف میزنین و دوست پسر شما هم با یه حالت رمانتیک داره "مثلاً" به حرف شما گوش میده و گاهی وقتها هم یه "آره, خوب, بعدش" هم تحویلتون میده, اما وقتی حرفتون تموم شد, ایشون یهو میپرسن "راستی جشن تولدت چی شد!؟" . من نتونستم بفهمم که این عادت غریزیه یا اینکه قابل درمانه, اما به نظرم اگه آدم دلش بخواد میتونه به حرف دیگران توجه کنه. خلاصه توصیه من به پسرها اینه که یا یاد بگیرن که همزمان دو سه تا کار رو تو مغزشون انجام بدن (که بتونن به حرف دخترها هم توجه کنن) یا اینکه جدی جدی به حرف دخترها گوش کنن. باور کنید خیلی کار بدیه که آدم بیاد و کلی حرف واسه یه نفر بزنه و بعدش بفهمه طرف اصلاً گوش نمیداده… من اگه جای دخترها بودم با لنگه کفش میکوبیدم تو مغز اون.
۷-زل زدن به بقیه دخترها:
بعضی از پسرها واقعاً روی هرچی هواپیمای جاسوسی رو کم کردن, چشم و گردنشون به صورت کاملاً اتوماتیک به سمت هر دختری که تا شعاع 150 متریشون میاد برمیگرده و انگار دارن طرف رو با نگاهشون میخورن! از همه بدتر اینه که این کارو جلوی دوست دخترشون انجام میدن و از اون خیلی خیلی بدتر اینه که بعد از اینکه خوب دید زدن یه "آه ه ه ه" غمناک میکشن!!!! ای بابا, شما دیگه کی هستین!؟ یه دختر بیچاره ریخت قناس شما رو تحمل میکنه و باهاتون مثلاً میاد بیرون که شما اینو تحویلش بدین!؟ ببینید, من خودم هم پسرم, میدونم که منظور خاصی ندارین و همینجوری ناخودآگاه توجهتون جلب میشه, اما حداقل ظاهر رو که میتونید حفظ کنید؟
 
۸-بی کلاس بودن:
این یکی هم خیلی میتونه آزار دهنده باشه, متاسفانه اکثر پسرهای این دوره زمونه, نه حرف زدن , نه راه رفتن, نه غذا خوردن و نه رفتار درست با یک خانم رو بلدن. یاد بگیرین که همیشه مثل یه جنتلمن رفتار کنید. این جمله معروفه که برای دخترها یه آدمکش مودب و باکلاس از یه شاهزاده بی ادب و بینزاکت جذاب تره! جنتلمن بودن یه سری قواعد ساده و آسون داره که واقعاً با تمرین کردن میشه یادشون گرفت و بهشون عادت کرد. هیچ وقت جلوتر از یه دختر راه نرید. موقع سوار ماشین شدن در رو براشون باز کنید. قبل از اونها رو صندلی نشینید. وقتی که تو خیابون راه میرید اونها باید سمت پیاده رو باشن و شما سمت خیابون. موقع حرف زدن, هر چقدر هم که خودمونی باشین, کلمات رکیک به کار نبرید. با صدای بلند حرف نزنید و نخندید. بی سر و صدا و تمیز غذا بخورید. اگه سیگاری هستین, بدون اجازه اونها سیگار نکشید. روی زمین تف نکنید.
 هیچ وقت در یک محل عمومی لباستون و مخصوصاً جلوی شلوارتون رو مرتب نکنید… و هزار و یک نکته دیگه. اینو بدونید که با کلاس بودن به هیچ وجه علامت زن ذلیل بودن و این چیزها نیست. برعکس, ابهتی که پسرهای جنتلمن دارن باعث میشه که دخترها به صورت اتوماتیک تابع اونها بشن و میشه گفت یه جورایی محو شخصیت اونها بشن. میگین نه!؟ امتحان کنید.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان