ramazan
ramazan

وضعیت جنین در هفته دوم بارداری (عکس)

مجموعه : پزشکی
وضعیت جنین در هفته دوم بارداری (عکس)

وضغیت جنین در هفته دوم: در این هقته تخمک دو هفته ای است. در این موقع تخمک به شکل تخم مرغ در می آید. سلولهای مهره ی کمر در جایی تشکیل می شوند که در آینده باقی اندامها نیز به وجود می آیند…

وضعیت جنین در هفته دوم بارداری (عکس)

جنین:
در این هقته تخمک دو هفته ای است. در این موقع تخمک به شکل تخم مرغ در می آید. سلولهای مهره ی کمر در جایی تشکیل می شوند که در آینده باقی اندامها نیز به وجود می آیند.در پایان این هفته تخمک دارای سه لایه سلول می باشد که هر یک وظیفه ی خاص خود را دارند.ازاولین لایه ی سلولی اندامهای تنفسی و لوله گوارش تشکیل می شود. ار دومین لایه ی سلولی استخونها، عضلات، بافتها، اندامهای جنسی، تخمدانها و سیستم گردش خون تشکیل می شود.
و ار سومین لایه ی سلولی پوست، مو، مغر و نخاع تشکیل می شود. تخمک همچنان گرد مانند است.

مادر:
حالا از آخرین بار که مادر عادت ماهیانه شده بود، پنج هفته گذشته است. عادت ماهیانه می بایست در این هفته شروع می شد. شاید به این فکر افتاده باشی که ممکن است حامله باشی. حالا در بدن به اندازه ی کافی هورمونhCG یافت می شود و به احتمال زیاد تست حاملکی مثبت نشان می دهد. این هورمون از جفت ترشح می شود.
رحم اندام عجیبی است. رحم هم مانند گلابی کوچکی است که در حدود 70 گرم وزن و 10 میلی لیتر حجم دارد (اگر این اولین حاملگی نباشد، البته رحم می تواند بزرگتر هم باشد.) در زمان حاملگی رحم کشیده و بزرگ می شود. در پایان حاملگی وزن رحم به یک کیلو و حجم آن به چیزی در حدود 5 تا 10 لیتر می رسد.
نویسنده:دکتر صمدعلی مرادی و سمیه حیدریان


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان