ramazan
ramazan

8 ماده غذایی مفید برای داشتن پوستی شفاف

8 ماده غذایی مفید برای داشتن پوستی شفاف
لازمه‌ی داشتن بدنی سالم و پوستی زیبا در تغذیه‌ی مناسب و سالم است. توصیه می‌کنیم از این پس بیشتر مراقب بدن خود باشید زیرا پوست از درون تغذیه می‌شود. بشقاب‌ هایتان را پر از مواد غذایی مغذی کنید که پیدایش چین و چروک‌ها را به تأخیر می‌اندازد و پوست شما را خوش آب و رنگ و شاداب می‌سازد.
 
اگر زیاد اهل لوازم آرایشی، انواع کرم‌ها یا مراقبت‌های پوستی نیستید و یا از قیمت بالای آن‌ ها به تنگ آمده‌اید و دنبال راه دیگری برای زیبایی پوستتان هستید به مواد غذایی اعتماد کنید. خداوند نعمت‌هایی در اختیار ما قرار داده که با پیری و چین و چروک پوست مقابله کرده و زیبایی و شادابی آن را حفظ می‌کند. با ما همراه باشید.

 

مواد غذایی سرشار از پروتئین را دریابید

سینه‌ی مرغ بدون پوست، ماهی، انواع لوبیا، آجیل و مواد غذایی حاوی پروتئین دارای موادی هستند که با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. زمانی که پروتئین هضم می‌شود اسید آمینه‌هایی آزاد می‌کند که نقش موثری در ساخت سلول‌ها دارند.

 
اگر ذخیره‌ی این اسید آمینه‌ها بالا باشید احیا و بازسازی سلول‌های پوستی و کلاژن به خوبی انجام می‌گیرد. توصیه می‌کنیم پروتئین‌های کم چرب مصرف کنید. سلول‌های پوستی به میزان زیادی مایعات نیاز دارد تا غشای نرمی داشته و مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند. توصیه می‌کنیم برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، ۶ تا ۸ فنجان آب بنوشید.

روغن زیتون دوست پوست شما

روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که غشای سلول‌ ها را چرب کرده و پوست را نرم و لطیف می‌کند. روغن زیتون همچنین حاوی میزان اندکی از اسیدهای چرب ضروری دیگری نیز هست که خواص ضدالتهابی دارند. از این گذشته این روغن سرشار از ویتامین E و پولیفنول است. این دو آنتی اکسیدان جلوی تکثیر رادیکال‌های آزاد آسیب رسان به پوست را می‌گیرند. توصیه می‌کنیم در تهیه‌ی غذاهای روزانه‌تان از روغن زیتون استفاده کنید.

خواص سیر

سیر حاوی پولیفنول‌هایی است که از پوست حفاظت می‌کنند. یک سیر کوب دم دستتان باشد و به غذاهایتان سیر له شده اضافه کنید. توصیه می‌کنیم روزی یک حبه سیر میل کنید.

از میوه‌ های ریز غافل نشوید

از قدیم گفته‌اند «فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه». در بین میوه‌ها و سبزیجات، میوه های ریز بر خلاف کوچکی شان حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان‌ها هستند. هر زمان که توانستید توت‌فرنگی، تمشک، بلوبری و غیره میل کنید زیرا این میوه‌ها پیدایش چین و چروک‌ها را به تأخیر می‌اندازد. توجه داشته باشید که مرکبات و پوست سیب قرمز نیز سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست.

چای سبز همیشه و همه جا

چای سبز حاوی میزان زیادی پولیفنول است که خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست دارند. توصیه می‌کنیم هر روز ۴ فنجان چای سبز میل کنید. اگر نسبت به کافئین حساس هستید از ساعت ۳ به بعد از نوشیدن این چای خودداری کنید.

اگر می‌خواهید ماه باشید ماهی بخورید

ماهی آزاد، ماکرو و ماهی‌های چرب دیگر منبع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که تأثیر فوق‌العاده‌ای روی پوست دارند. روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که غشای سلول‌ها را چرب کرده و پوست را نرم و لطیف می‌ کند.

علاوه بر این امگا ۳ ها وظیفه‌ی حفاظت و آب رسانی به غشای سلولی را نیز بر عهده دارند. توصیه می‌کنیم هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی میل کنید.

سبزیجات و لوبیا را فراموش نکنید

مصرف ماهی، روغن زیتون، سبزیجات و لوبیا معجونی است که پوستتان را زیبا، جوان و باطراوت می‌کند. نتایج پژوهش‌های محققان استرالیایی نشان می‌دهد مصرف زیاد سبزیجات، لوبیاها، ماهی و روغن زیتون باعث می‌شود پوست کمتر چروک شود. محققان این تأثیر را به ترکیب چربی‌های اشباع نشده ی مونو، آنتی اکسیدان‌ها و پروتئین‌های کم چرب نسبت می‌دهند. توصیه می‌کنیم هر روز سبزیجات متنوعی میل کنید. به سوپ‌ها و سالادهایتان لوبیا اضافه کنید.

آب بنوشید

سلول‌ های پوستی به میزان زیادی مایعات نیاز دارد تا غشای نرمی داشته و مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند. توصیه می‌کنیم برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، ۶ تا ۸ فنجان آب بنوشید. البته توجه داشته باشید زمانی که هوا گرم است، ورزش می‌کنید یا فعالیت بدنی زیادی دارید باید بیش از این میزان مایعات دریافت کنید. به خاطر این که عرق می‌کنید و بدنتان نیاز به آب بیشتری دارد.

متخصصان به خانم‌ها و آقایان توصیه می‌کنند که به ترتیب روزانه ۱۱ و ۱۵ فنجان مایعات (آب، آب میوه، قهوه، چای و غیره) بنوشند.

در نهایت توصیه می‌کنیم برای داشتن پوستی سالم، زیبا و باطراوت مصرف کافئین و قند را کاهش دهید. کافئین با تحریک هورمون‌های استرس به ویژه آدرنالین و نورآدرنالین، روند پیدایش چین و چروک را سرعت می‌دهد. از این گذشته تا می‌توانید به مواد غذایی شیرین و کلاً شیرینی‌ جات نه بگویید. مصرف مواد غذایی شیرین و نوشیدنی‌های گازدار به کلاژن آسیب می‌رساند و به همین دلیل خاصیت ارتجاعی پوست به خطر می‌افتد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان