ramazan
ramazan

زنده ماندن باورنکردنی یک گاو باز در میدان نبرد/ تصاویر

مجموعه : اخبار
زنده ماندن باورنکردنی یک گاو باز در میدان نبرد/ تصاویر
همه ساله جشن و جشنواره گاوبازی در جنوب شرقی منطقه آلیکانته اسپانیا در شهر مونوار طی 7 روز….
 
ورزش سنتی مردم کشور اسپانیا که با گذشت قرن ها در این کشور و مناطق تحت استعمار آن همچنان جریان دارد، نبردی نابرابر میان گاوبازان و گاوهای نری است که فرجامی جز مرگ در پایان مسابقه ندارند. خشونت این مسابقه موجب شده است تا گروه های هوادار محیط زیست و حیوانات، بارها در اعتراض به آن تجمع کنند.
 
اما در مقابل،‌ هیجان مسابقه، قدمت بسیار و از همه مهمتر، نقش آن در جذب گردشگر برای کشورهایی مانند اسپانیا باعث گشته است که مخالفان گاوبازی نتوانند تاکنون ره به جایی ببرند. اگرچه بسیاری از مردم و گاوبازان در این مسابقات دچار جراحات شدید می شوند اما لذت حمله و از بین بردن این حیوانات بی گناه، باعث تداوم این مسابقات میشود.
 
 
به گزارش نازوب در جدیدترین حادثه از این نوع، یک گاوباز 59 ساله اسپانیایی هنگامی که در حال گاو بازی بود با ضربه شاخ ‌‌‌های گاو وحشی به هوا پرتاب و از ناحیه شانه، مچ دست، دنده‌‌‌ها و پا‌‌ها دچار شکستگی‌‌‌های متعددی شد. ضربه شاخ گاو به حدی شدید بوده که در آن لحظه اکثر تماشاگران گمان کرده بودند کریستوبال پینرو جان خود را از دست خواهد داد. فیلم گرفته شده از صحنه حمله گاو نشان داده که کریستوبال حدود 3 متر به هوا پرتاب شده و پس از سقوط دوبار دیگر به‌ وسیله حیوان خشمگین مورد حمله قرار گرفته است.
 
پزشکان دوره درمان 3 ساله را برای بازیابی سلامت این گاوباز در نظر گرفته‌ اند و به خاطر ضربات بسیار شدیدی که به وی وارد شده، باید 4 عمل جراحی دیگر را نیز تحمل کند تا بتواند بهبودی کامل خود را به دست آورد. همه ساله جشن و جشنواره گاوبازی در جنوب شرقی منطقه آلیکانته اسپانیا در شهر مونوار طی 7 روز برگزار می‌شود و این بازی‌‌ ‌ها صد‌‌ها هزار تن تماشاگر را در این منطقه به خود جذب می‌ کند که سود خوبی برای این شهر دارد و چنین حوادثی جلوی این صنعت پردرآمد را نخواهد گرفت.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان