خبرساز شدن مرگ مشکوک بازیگر زن هالیوود

خبرساز شدن مرگ مشکوک بازیگر زن هالیوود
اداره تحقیق در مرگ‌های مشکوک لس آنجلس روز دوشنبه اعلام کرد کشف خراش‌ها و کبودی‌هایی روی صورت و بازوهای ناتالی وود که در زمان مرگ 43 سال سن داشت، آن‌ها را مجبور کرده گواهی مرگ او را اصلاح کنند.
 
وود نوامبر سال 1981 در جریان یک سفر تفریحی با قایق به همراه همسر بازیگرش رابرت واگنر و کریستوفر واکن، بازیگری که آن زمان بسیار جوان بود، به طرز مشکوکی در آب افتاد و کشته شد.
 
در آن زمان اعلام شد وود بطور اتفاقی در آب افتاده، اما پرونده این مرگ مشکوک نوامبر سال 2011 دوباره باز شد چون مدارکی جدید در این مورد پیدا شده بود.
 
در متممی 10 صفحه‌ای برای پرونده مرگ وود، ماموران تحقیق در مرگ‌های مشکوک لس آنجلس اعلام کردند روی صورت و دست‌های وود احتمالا جای زخم و کبودی بوده و پیش از آنکه در آب غرق شود روی صورت و گردنش رد جراحت بوده است.
 
لاکشمانان شایاویگیسواران رئیس هیئت تحقیق در این متمم که نوشتنش ماه ژوئن به پایان رسید، نوشته: «محل کبودی‌ها و تعداد آن‌ها و عدم سابقه سرگیجه و سردرد و کبودی‌هایی که نشان دهد این زخم‌ها متعلق به پیش از روز غرق شدن بود‌ند، همگی نشان می‌دهد مقتول پیش از در آب افتادن مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.»
 
با این حال مقامات هیچ نتیجه‌گیری مشخصی نکرده‌اند: «از آنجا که سئوالات بی‌پاسخ بسیاری داریم و مدارکی که در دستمان است اندک هستند، پزشکی قانونی ترجیح می‌دهد علت مرگ را نامعلوم اعلام کند.»
 
این کبودی‌ها دلیل اصلی تغییری بود که اوت گذشته، پزشکی قانونی در پرونده مرگ وود داد و مرگ به علت غرق شدن را به «مرگ به علت غرق شدن و دیگر عوامل نامعلوم» تبدیل کرد.
 
روایت‌های مختلفی درمورد مرگ این بازیگر مطرح در نوامبر سال 1981 وجود دارد. ناتالی وود شب پیش از مرگش مشروبات الکلی مصرف کرده و احتمال اینکه بر اثر سر خوردن در آب افتاده باشد، هست.
 
این درحالی است که سال گذشته دنیس دیورن، ناخدای قایق تفریحی اعلام کرد در زمان مرگ وود به پلیس دروغ گفته و شب حادثه بین وود و همسرش واگنر مشاجره‌ای درگرفته است.
 
از طرفی رابرت واگنر در زندگینامه‌اش با عنوان «تکه‌های قلبم» اعتراف کرده با وود مشاجره کرده و بعد از آن وود ناپدید شده است، این درحالی است که مقامات اعلام کرده‌اند در این پرونده هیچ سوءظنی به واگنر ندارند.
 
جسد وود در ساحل کالیفرنیا در نزدیکی جزیره کاتالینا پیدا شد. جسد او در حالی پیدا شد که لباس خواب بلند، جوراب و کت به تن داشت.
 
وود در کودکی با بازی در فیلم‌هایی مثل «معجزه در خیابان سی و چهارم» (در ایران «معجزه سیب») و «شبح و خانم موئیر» به شهرت رسید.
 
او برای بازی در فیلم «شورش بی‌دلیل» نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل و برای «شکوه علفزار» و «عشق با غریبه مناسب» نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول بود.
 
وود در خانواده‌ای از مهاجران روس در سانفرانسیسکو با نام اصلی ناتالیا نیکولاونا زاخارنکو به دنیا آمد. حالا با گذشت بیش از 30 سال هنوز معلوم نیست این بازیگر کشته یا غرق شده است.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان