ramazan
ramazan

انتخاب محبوب ترین خواننده زن ایرانی در سوئد (عکس)

انتخاب محبوب ترین خواننده زن ایرانی در سوئد (عکس)
«لاله پورکریم» به عنوان موفق ترین و محبوب ترین خواننده سوئد در سال ۲۰۱۲ نام گرفت. رادیو سوئد فهرستی از برترین های موسیقی سوئد در سال ۲۰۱۲ را منتشر کرده که در آن لاله پورکریم به عنوان خواننده و آهنگساز به مقام برتر رسید و ترانه معروف او به نام Some die young در صدر فهرست برترین های سال2012 قرار دارد.
به گزارش نازوب، همچنین روزنامه «داگنزنیهتر» هم در مطلبی، لاله پورکریم را که از اعضای ارکستر جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۲ نیز بوده، «ملکه موسیقی سوئد» نامیده است. ترانه Some die young این خواننده به مدت ۲۹ هفته در میان برترین های موسیقی سوئد قرار داشت. Some die young (برخی جوان می میرند) به عنوان ترانه سال سوئد به نام یکی از ترانه های چهارمین آلبوم این خواننده با نام Sjung است که ژانویه سال گذشته توسط کمپانی مشهور موسیقی، «وارنر» وارد بازار شد. لاله پورکریم، خود، ترانه این قطعه را نوشته و آهنگسازی کرده است.

مضمون این ترانه با بیان اینکه برخی جوانان از دنیا می روند ولی امید برای بازماندگان ادامه دارد، در واقع ترانه ای غیررسمی برای بازماندگان حادثه تروریستی نروژ لقب گرفته است که طی آن ده ها کودک و نوجوان قربانی حمله مسلحانه یک تروریست نژادپرست نروژی شدند. این قطعه نه تنها در سوئد، بلکه به مدت هشت هفته، برترین ترانه در نروژ بود و اولین قطعه موسیقی از این خواننده بود که از مرزهای اسکاندیناوی نیز فراتر رفت.

وی همچنین در سال ۲۰۰۵ به عنوان بهترین هنرمند زن در فستیوال راک سوئد انتخاب شد و رقبای معروف و پرطرفداری چون روبین، لنا فیلیپسون و امی دیاموند را پشت سر گذاشت.

لاله پورکریم در مراسم Grammis سوئد نیز به عنوان تهیه کننده و هنرمند جدید سال سوئد انتخاب شد. وی همچنین در هفت شاخه نامزد دریافت جایزه شده بود. این خواننده ایرانی الاصل در سال ۲۰۰۵ به دلیل آهنگ live tomorrow در یوتیوب، موفق به کسب هفت نامزدی و دریافت سه جایزه از هیات داوران برترین فستیوال موسیقی کشور سوئد شد. پورکریم متولد سال ۱۹۸۲ میلادی در شهر بندرانزلی است و از سن 14سالگی فعالیت در زمینه موسیقی را آغاز کرده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان