ramazan
ramazan

شیشه چهره و هیکل زنان را چگونه می کند

شیشه چهره و هیکل زنان را چگونه می کند
بنابر اظهارات مسئول درمانگاه ترک شیشه مرکز ملی مطالعات اعتیاد، رسیدن به «لاغری» و اندامی دلخواه یکی از عوامل روی آوری زنان به مصرف مواد محرک همچون "شیشه" است، این در حالیست مخدر شیشه نه تنها چربی‌ها را از بین نمی‌برد، بلکه با از دست رفتن آب بدن و کم اشتهایی، لاغری‌های بدفرمی ایجاد می‌کند.
عاطفه حمزه  از اینکه برخی از زنان تحت تاثیر "تبلیغات منفی" قرار گرفته و برای لاغری، مواد محرک همچون شیشه مصرف می‌کنند، اظهار تاسف کرد.
وی با اشاره به اینکه مصرف شیشه به دلیل ایجاد مشکلات متعدد برای زنان باعث می‌شود تا آنها دیگر به لاغری فکر نکنند، ادامه داد: ماده مخدر شیشه چربی را از بین نمی‌برد، بلکه لاغری‌های بدفرمی ایجاد می‌کند، چرا که بدن آب زیادی را از دست می‌دهد و باعث بی‌اشتهایی می‌شود، به طوری که زنان مصرف کننده پس از گذشت مدتی متوجه می‌شوند، مصرف این مواد آن چیزی نبوده که تصورش را می‌کردند.
مسئول درمانگاه ترک شیشه مرکز ملی مطالعات اعتیاد تاکید کرد: مصرف مواد محرکی همچون شیشه که پایه آن‌ آمفتامین است، از لحاظ جسمی و روحی به زنان مصرف کننده، آسیب جدی وارد می‌کند.

به گفته حمزه، شیشه علاوه بر اینکه روح و روان فرد مصرف کننده را درگیر می‌کند باعث ایجاد سوء ظن، توهم، پرخاشگری، علائمی شبیه سایکوز (وضعیت روانی غیرطبیعی) می‌شود. وی درباره این که خانواده‌هابه طور میانگین بعد از چه مدت متوجه معتاد شدن عضوی از خانواده می‌شوند، گفت: این امر به ساختار خانواده، نوع مراقبت‌های خانواده، میزان کنترل خانواده بروی فرد و همچنین تخریب جسمی و روحی فرد مصرف‌کننده، بستگی دارد.
مسئول درمانگاه ترک شیشه مرکز ملی مطالعات اعتیاد، با اشاره به این که اعتیاد قدرت تصمیم گیری را مختل می‌کند، گفت: اغلب اوقات زنان معتاد بالاخص زنانی که همسران معتاد دارند، به صورت داوطلبانه به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند، این در حالیست که مراجعه افراد به مراکز درمانی به تربیت خانواده، نوع خانواده و میزان تخریب افراد در اثر مصرف مواد نیز بستگی دارد.
حمزه ادامه داد: بهتر است درمانگران هرچند وقت یکبار با این افراد تماس داشته باشند. پیگیری‌های درمانگران با افراد معتاد باعث می‌شود، حالت اعتماد بین درمانگر و فرد زیادتر شود و اگر برای معتاد ترک کرده مشکلی به وجود آید، به درمانگر خود مراجعه کند، بنابراین حس خوبی برای چنین فردی به وجود می‌آید که رابطه درمانی هنوز بین او و درمانگرش برقرار است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان