ramazan
ramazan

محجبه‌شدن غیرمسلمانان در روزحجاب! ( عکس)

محجبه‌شدن غیرمسلمانان در روزحجاب! ( عکس)
بانوان غیر مسلمان سراسر جهان، 13 بهمن با بر سر گذاشتن حجاب اسلامی، روز جهانی حجاب اسلامی را گرامی داشتند. به گزارش نازوب، طرح استفاده از حجاب اسلامی توسط بانوان غیرمسلمان اولین‌بار از سوی "نظمه خان"، بانوی مسلمان مقیم نیویورك برای ترغیب بانوان غیرمسلمان به تجربه كردن پوشش اسلامی مطرح شد.
پس از آن این طرح از سوی گروه‌های مختلف در كشورهایی چون بریتانیا، استرالیا، هند، پاكستان، فرانسه و آلمان مورد حمایت قرار گرفت و اجرایی شد.
این طرح در راستای افزایش شناخت‌ها و از بین بردن تصورات نادرست در مورد حجاب مطرح و اجرا شد و انتظار می‌رود كه تسامح دینی و درك ارزش حجاب را در پی داشته باشد.
استر دیل» (Esther Dale)، یكی از بانوان غیرمسلمان شركت‌كننده در این كمپین كه مقیم ایالت كالیفرنیا است، گفت: من فهمیدم كه حجاب فقط یك نوع لباس نیست بلكه رعایت عفت است و بسیار دور از حقیقت است كه تصور شود یك زن مسلمان آمریكایی وقتی حجاب بر سر می‌گذارد كه مجبور شده باشد.
وی افزود: این فرصتی است كه به مردم نشان دهیم كه نمی‌توان در مورد انسان‌ها تنها از روی پوشش و نحوه لباس پوشیدنشان قضاوت كرد.

 

محجبه‌شدن غیرمسلمانان در روزحجاب! ( عکس)
 
«جس رادز» (Jess Rhodes)، جوان غیرمسلمان بریتانیایی كه پس از اطلاع از این طرح در اینترنت تصمیم گرفت به مدت یك ماه از پوشش اسلامی استفاده كند، می‌گوید: در این مدت كوتاهی كه از حجاب استفاده می‌كنم با واكنش‌های مختلفی مواجه شدم. در ابتدا خانواده با این تصمیم من موافق نبودند و خود نیز در مورد عواقب استفاده از حجاب و برخورد افراد تردید داشتم اما پیوستن به بانوان سراسر جهان برای زدودن تصورات نادرست در مورد حجاب و تجربه كردن شرایط یك زن مسلمان، انگیزه من برای شركت در این كمپین بود.
وی افزود: با این هدف كه به جهان نشان دهیم كه بانوان محجبه، حجاب را به میل خود انتخاب می‌كنند، قصد دارم به این انتخاب خود همچنان ادامه دهم.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان