ramazan
ramazan

خطرات سیب زمینی فقط برای آقایان!!

خطرات سیب زمینی فقط برای آقایان!!
به گزارش نازوب، گروهی از محققان با بررسی 1549 مرد مبتلا به سرطان پروستات و مقایسه آنها با 1492 مرد سالم با همان محدوده سنی دریافتند مصرف زیاد غذاهای سرخ شده مانند سیب‌زمینی سرخ شده، مرغ و ماهی سرخ شده به صورت حداقل یک بار در هفته خطر وقوع سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.
به نوشته نشریه ساینس دیلی، محققان گفته اند خوردن غذاهای سرخ شده حداقل یک بار در هفته و یا بیشتر بین 30 تا 37 درصد می‌تواند گروه مصرف کننده را نسبت به کسانی که کمتر از یک بار در ماه از این غذاها استفاده می‌کنند در معرض وقوع این بیماری قرار دهد.
در نتایج این گزارش آمده است که سرخ کردن عمیق مواد غذایی می‌تواند باعث تشکیل مواد سرطان‌زا در غذا شود و مکانیسم‌های احتمالی این افزایش خطر شامل این واقعیت است که روغن هنگامی‌که به درجه حرارت مناسب برای سرخ کردن عمیق مواد غذایی برسد به طور بالقوه باعث ایجاد ترکیبات سرطان زا در مواد غذایی می‌شود.

همچنین بروز ترکیبات سمی شامل آکریل آمید (که بر غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند سیب‌زمینی سرخ شده پیدا می‌شوند) آمین‌های هتروسیکلیک و هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای (مواد شیمیایی تشکیل شده درگوشت‌هایی که در دمای بالا پخته می‌شوند)، آلدهیدها (ترکیبات شیمیایی موجود در عطرها) و آکرولئین (یک ماده شیمیایی موجود در علف‌کش‌ها) با استفاده مجدد از روغن‌ها و طولانی شدن زمان سرخ شدن افزایش می‌یابند.
به گفته محققان غذاهای طبخ شده در حرارت بالا همچنین حاوی سطوح بالایی از AGES (محصول نهایی گلیکاسیون پیشرفته) است که با التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو همراه است که به عنوان مثال می‌توان بیان کرد که سینه مرغ سرخ شده در طول زمان 20 دقیقه بیش از 9 برابر دارای AGEs درمقایسه با سینه مرغ پخته شده به مدت 1 ساعت است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان