ramazan
ramazan

پیتزای نخود سبز، غذایی برای شب

پیتزای نخود سبز، غذایی برای شب

پیتزای نخود سبز، سبک و خوشمزه برای شب

مواد لازم

نخود سبز آبپز یا کنسرو        1 قوطی یا یک لیوان

لوبیای رشتی آبپز شده          1 فنجان

گوشت چرخ شده                300 گرم

قارچ                               250 گرم

کالباس خشک یا ژامبون        400 گرم

پنیر پیتزای رنده شده                       2 بسته

گوجه فرنگی خرد شده          1 فنجان

پیاز رنده شده                    1 عدد

نمک و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه

نخود سبزها را پاک می کنیم و با مقداری آب و نوک قاشق چایخوری جوش شیرین می پزیم تا رنگ سبز آن از بین نرود و یا یک قوطی کنسرو شده آن را تهیه می کنیم. لوبیای رشتی را 3 تا4 ساعت خیس کرده و سپس با  2 لیوان آب روی حرارت کم می پزیم. گوشت را با 2 قاشق غذاخوری روغن مایع کمی تفت می دهیم و مقداری نمک به گوشت می زنیم تا مزه دار شود. کالباس را خرد کرده و گوجه فرنگی ها را پس از پوست گرفتن خرد می کنیم. همه مواد آماده شده را کنار گذاشته.

خمیر آماده را پس از پهن کردن داخل سینی چرب شده فر کمی سس قرمز می مالیم و مواد فوق را روی خمیر پیتزا می ریزیم به غیر از نخود سبز که در آخر از آن استفاده می کنیم. سپس مقدار بیشتر پنیر پیتزا را روی مواد ریخته و وقتی مواد کاملاً با پنیر پیتزا پوشانده شد 1 لیوان نخود سبز را به تمام قسمت های پیتزا که با پنیر پوشاندیم می رسانیم و روی نخود سبزها را دوباره پنیر می ریریزم.

نخود سبز باید بین دولایه پنیر قرار بگیرد. مقداری آویشن پاشیده و در فر با درجه حرارت 175 درجه سانتی گراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار می دهیم. پیتزای بسیار خوشمزه ای است که در داشتن کالری مناسب غذایی سبک به عنوان غذای شب می توان از آن استفاده کرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان