ramazan
ramazan

مرگ تلخ این کودک 5 ساله زیر شلاق‌ های مرگبار ناپدری

مجموعه : اخبار
مرگ تلخ این کودک 5 ساله زیر شلاق‌ های مرگبار ناپدری
امیر علی 5 ساله صبح پنجشنبه 25 آبان در بیمارستان فیاض بخش در تنهایی جان داد تا یک کودک دیگر به آمار حدود 9 هزار کودک آزاری امسال افزوده شود. به گزارش ایران ناز و بر اساس اعلام مسوولان بیمارستان، آثار ضرب و جرح با کابل روی کمر، سینه و دست‌های این کودک پنج ساله کاملا مشخص بود و علت مرگ وی نیز ضربه مغزی تشخیص داده شد.

مادر این کودک او را به بیمارستان منتقل کرد اما بعد از بیمارستان گریخت و درزمان مرگ کودک تا ساعت‌ها بعد از فوت او کسی همراهش نبود. بنابر اظهارات شیرین صدر نوری، مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان «امیرعلی» پنج ساله توسط ناپدری‌اش در یک کودک‌آزاری منجر به قتل کشته شد.

وی افزود: روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه امیرعلی توسط مادرش و در حالی که آثار ضرب و جرح شدید بر روی بدنش مشخص بود، از درمانگاه ۱۲ بهمن به بیمارستان فیاض‌بخش کرج منتقل شد و در حالی که مادرش بیمارستان را ترک کرد، پس از گذشت ۲۴ ساعت، امیرعلی بدون حضور پدر و مادر بر بالینش، صبح پنجشنبه ۲۵ آبان، فوت کرد.

در حال حاضر ناپدری که مسبب این فاجعه بوده، متواری و مادرش هم زندانی شده و از پدر اصلی و پدر بزرگ وی نیز هیچ اطلاعی در دست نیست. پیکر این کودک پنج ساله برای کالبد شکافی به پزشکی قانونی منتقل شد.

آمارهای اورژانس اجتماعی از وقوع حدود ۸۶۱۸ مورد کودک آزاری تنها در شش ماهه نخست سال جاری حکایت دارد که بیش از ۴۰ درصد آنها کودک آزاری جسمی است. نخستین کودک آزاری سال ۹۱ مربوط به مرگ نیلوفر ۲ ساله به دلیل سوختگی توسط مرد جوانی بود که با مادرش در ارتباط بود.

اما سال ۹۰ کودک ازاری منجر به جرح و مرگ کم نداشت، هانیه به شدت مجروح شده بود و بعد از آن نیما که به حکم قضایی بدسرپرستی خانواده به شیرخوارگاه آمنه منتقل شد اما به دلیل نواقص قانونی دوباره به خانواده‌اش باز پس داده شد. باربد و پارسا هم از موارد کودک آزاری سال گذشته بودند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان