بهترین راهکارها برای رهایی از شر موهای زائد

بهترین راهکارها برای رهایی از شر موهای زائد
نازوب، بی شك موضوع رهایی از موهای زائد از بدو خلقت زن تا به حال ذهن خیلیها رو درگیر كرده. میزان رشد موهای زائد به  عوامل مختلفی وابسته است كه یكی از اونها عوامل ژنتیكی است كه متاسفانه در ژنتیك ما ایرانیها به طور چشمگیری بالاست. خود من با این معضل مدتهاست كه مشغول دست و پنحه نرم كردن هستم و فكر كردم شاید بد نباشه تجربهء شخصیم رو در اختیارتون قرار بدم.

 
۱- اپیلاسیون با موم (مومك)

یكی از روشهای مرسومه. هزینه اش معقوله و با توجه به تاخیر انداختن در رشد موها روش خوبی به حساب میره. ولی از مضرات اون احتمال عفونت هست كه به هیچ وجه نباید نادیده گرفت.

۲- Shave كردن (تیغ)

ساده ترین و در دسترسترین روش است اما فقط تا چند روز اول راحتید و پس از دو سه روز دوباره موها شروع به جوانه زدن ممكنه. ضمنا با توجه به نوع پوست احتمال ایجاد موهای زیر پوستی و كلفتتر شدن ریشه موها نیز وجود دارد. از این روش برای كندن موهای دست به هیچ وجه استفاده نكنید.

3- اپیلیدی

یكی از روشهایی كه اخیرا باب شده. متاسفانه بسیار دردناكه و تاخیری كه در زمان رشد موها میندازه بین 1 تا 4 هفته است. مزیت آن نسبت به مومك، این است كه با یك بار خرید دستگاه دیگر هزینه ای را متحمل نخواهید شد و بالطبع همیشه هم قابل دسترسی است. با استفاده از این روش، احتمال قرمز شدن پوست وجود دارد.

4- بند انداختن

خوب است اما بسیار وقت گیر. و من تا به حال كاربرد آن را به جز برای اصلاح صورت و گردن ندیده ام. اما گویا قدیمیها از این روش استفاده میكرده اند. عده ای میگویند ورزش پوست است و جریان خون زیر پوست را افزایش میدهد اما از طرفی كشیده شدن پوست را هم در پی دارد.

5- لیزر كردن

روشی است بسیار گران. اما برای آن عده از افرادی كه با راههای فوق مشكل دارند و پول كافی نیز دارند روش مفیدی است. خود من این روش را امتحان كردم و خیلی هم راضی هستم. فقط یادتون باشه كه جایی كه لیزر میكنید تحت نظر پزشك باشه و حتما از نوع لیزر اصلی استفاده بشه چون انواع دیگه ای كه به لیزر هم مشهور هستند احتمال سوختگی پوست و تاول زدن رو هم در پی دارند. با این روش موها از ریشه سوزانده میشوند. هرچند كه درد كمی هم داره اما به 7-8 سال بی مویی می ارزه.

6- تخم مورچه(!!!!!!!!!!!!)

خیلی خنده داره. اما  این عصاره توی عطاریها موجوده و میتونید بعد از اصلاح با بند یا مومك و یا اپیلیدی بلافاصله این مایع رو روی اون قسمت بمالید و تا مدت طولانی ای رشد موها به تاخیر میفته.

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان