ramazan
ramazan

ورزش های موثز دوران بارداری

مجموعه : زنان و زایمان
ورزش های موثز دوران بارداری
به گزارش نازوب، متخصصان و پزشکان مدام تاکید می‌کنند که دوره بارداری به معنی زمان بی‌تحرکی و نشستن نیست و بی‌تحرکی و اضافه وزن بیشتر از حد معمول در این دوره باعث می‌شود خوش اندام شدن پس از زایمان سخت‌تر و سخت‌تر شود. البته بدن هر خانمی ویژگی‌های خودش را دارد و میزان نرمشی که در طول روز نیاز دارد به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مثلا یک ورزشکار زن حتی در دوران بارداری‌اش هم می‌تواند دویدن نرم را در تمرین‌های روزانه‌اش داشته باشد ولی کسی که بدن آماده‌ای ندارد نباید زیاد به خودش فشار بیاورد.

برای اینکه بدانید چه تمرین‌هایی مناسب شماست بهتر است ۵ نکته اساسی را به یاد داشته باشید:

 
۱. نباید بدن‌تان بیش از حد گرم شود. ۳/۳۸ حداکثر دمایی است که می‌توانید به آن برسید. اگر بدن‌تان گرم‌تر شود برای کودک‌تان خطرناک است. بنابراین باید از ورزش سنگین و در گرما خودداری کنید.
 
۲. بدن شما خودش بهترین راهنمای شماست که چگونه نرمش کنید. اگر می‌بینید زیاد به شما فشار می‌آید یا تحمل تمرینی که انجام می‌دهید را ندارید آن را سبک‌تر کنید. از حرکت‌های سریع و دشوار پرهیز کنید.
 
۳ـ می‌توانید از طریق کنترل ضربان قلب هم فعالیت‌تان را بررسی کنید. ۱۴۰ تپش در دقیقه حداکثر سرعتی است که می‌توانید به آن برسید. البته نباید ناگهان تا این حد بالا بروید یا روی این سرعت ناگهان ورزش را‌‌ رها کنید.
 
۴. موقع ورزش یا در مواقع دیگر نباید زیاد روی پشت‌تان دراز بکشید یا فشار بیاورد چون این فشار به سیاهرگ‌های شما منتقل می‌شود. ۵. بعضی خانم‌ها به تمرین‌ با وزنه عادت دارند. تمرین‌های این‌چنینی اگر سبک باشند مسئله‌ای ندارد ولی نباید فراموش کنید که به طور معمول نباید اجسام بیشتر از 10 کیلوگرم را بلند کنید.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان