ramazan
ramazan

4 کار خوبی که اگر زیاد انجام دهیم ضرر دارند!!!

4 کار خوبی که اگر زیاد انجام دهیم ضرر دارند!!!
نازوب، گاهی اوقات كارها یا مواد غذایی كه برایمان مفید هستند اگر بیش از حد لازم انجام یا استفاده شوند، نتیجه عكس داده و به بدن ضرر می‌رسانند. به عنوان مثال تمرینات ورزشی مفرط، خوابیدن زیاد، مصرف بیش از حد ویتامین ها یا مواد غنی شده می‌توانند برای انسان مضر باشند:

زیاد خوابیدن: اگرچه همه ما دوست داریم كه روزهای تعطیل و آخر هفته استراحتی كامل داشته باشیم، اما باید بدانیم كه زیاد خوابیدن انسان را كسل می‌كند. اگر شما روزی 10 ساعت بخوابید، هنگامیكه از خواب برمی‌خیزید دچار سردرد و سرگیجه می‌شوید چراكه در هنگام خواب، نفس كشیدن آهسته تر شده و دی اكسید كربن كمتری از شش ها خارج می‌شود. در نتیجه وقتی كه شما مدت زمان زیادی را در خواب سپری می‌كنید سطح دی اكسیدكربن افزایش یافته و موجب سردردتان می‌شود.

انجام دادن تست های متعدد پزشكی: همه ی ما با این جمله آشنا هستیم كه: آزمایشات پزشكی متعددی انجام دهید تا اگر بیماری ای داشتید، در ابتدای امر متوجه شده تا سریعا" به درمان آن بپردازید… اما باید بدانید اگر تعداد این آزمایشات پزشكی مثلا" سی تی اسكن زیاد شود، ممكن است مشكل ساز شود. اشعه X موجود در این نوع آزمایشات می‌تواند باعث بروز سرطان شود! به این نكته توجه كنید: تا هنگامیكه پزشك معالجتان دستور آزمایشی خاص را به شما نداده است، به هیچ عنوان خود را در معرض اشعه X   قرار ندهید.

زیاد مسواك زدن: همه ی ما می‌خواهیم دندانهایی سفید و زیبا داشته باشیم. طبق تحقیقات صورت گرفته افرادی كه دهانی سالم و بهداشتی دارند، كمتر دچار بیماری قلبی و سكته مغزی می‌شوند. بسیاری از ما برای از بین بردن لكه های دندان، هنگام مسواك زدن ، فشار زیادی را به دندانها و لثه هایمان وارد می‌كنیم. درحالیكه این كار باعث از بین رفتن مینای دندان و صدمه زدن به لثه ها می‌شود.  برای سالم نگه داشتن دندان ها روزی 2 تا 3 بار مسواك زدن اصولی كافیست.

 شستن بیش از اندازه ی صورت: اگر پوست شما چرب یا مستعد آكنه است، احتمالا" وسوسه می‌شوید كه صورت تان را چندین بار در روز بشویید. اما همین اشتباه كافیست كه پوست شما تحریك شده و به مرور زمان شرایط بدتر شود. به طور كلی هدف از شستن پوست، از بین بردن آلودگی ها و باكتری هاست. برای این امر كافیست 2 بار در روز پوست خود را با پاك كننده های ملایم تمیز كنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان