ramazan
ramazan

دختری جذابی که هر شب عجیب حافظه اش پاک می شود+ عکس

دختری جذابی که هر شب عجیب حافظه اش پاک می شود+ عکس
نازوب، دنیای اطراف ما به همراه همه جزئیات همیشه در حافظه ما قرار دارد. هر اتفاقی که برای آن رخ دهد می تواند باعث بروز مشکلات بسیاری شود  چه برسد به آنکه بخواهید هر 24 ساعت حافظه خود را از دست بدهید.
 
 

بیماری اکتسابی سندرم سوساک و دخترهای جذابی که به آن متبلا می شوند

 
 
جسی لیدون دختر 19 ساله انگلیسی است که دچار “سندروم  سوساک شده است. این بیماری که بسیار نادر است باعث می شود فرد بیمار هر 24 ساعت حافظه خود را از دست بدهد و روز بعد دوباره همان روز گذشته را تکرار کند.
 
 
دختری جذابی که هر شب عجیب حافظه اش پاک می شود+ عکس
 
 
این بیماری در تمام دنیا تنها 250 نفر را مبتلا کرده است  که تا کنون با تحقیقات به عمل آمده متاسفانه این بیماری روبه افزایش است. به همین منظور در سال 93 میلادی فیلمی نیز با محوریت شخصیتی، دچار این بیماری ساخته شد که مشکلات این افراد را بهتر نشان می داد.
 
 
جسی نزدیک به دوسال است که نمی تواند روز گذشته اش را به یاد آورد. او حتی نمی داند دیشب شام چه خورده است.
 
به گفته خودش برایش بسیار سخت است که به عکس هایی نگاه می کند که اصلا به یاد نمی آورد چه بوده اند.
 
به گزارش نازوب این بیماری به علت گرفتگی های رگ های خونی بسیار نازک مغز ایجاد می شود. این بیماری به غیر از حافظه می تواند مشکلات دیگری مانند افت بینایی، شنوایی و حتی فلج شدن ایجاد کند.
 
 

سندرم سوساک چیست و چه علائمی دارد؟ آیا مادرزادی است یا اکتسابی؟

 
 سندرم Susac، سندرمی بسیار نادر است که اولین بار در سال 1975 توسط آقای سوساک گزارش گردید. این سندرم معمولا خانم های جوان را گرفتار می کند. علایم کلینیکی شامل تریاد زیر است:
 
1- اختلال بینایی بعلت انسداد شاخه های شریان رتین
 
2- انسفالوپاتی تحت حاد با تظاهرات روانی، اختلال شخصیتی و علائم حرکتی در اثر گرفتاری راههای قشری نخاعی، علائم پسودوبولبار، تشنجات موضعی یا منتشر و حرکات پرشی (میوکلونی)
 
 
3- کاهش شنوایی از نوع عصبی که معمولا دو طرفه بوده همراه با وزوز گوش ها (Tinnitus) می باشد.همه علایم بیماری در اثر سکته های کوچک (Micro-infraction) اتفاق می افتد. بیماری زائی (پاتوژنز) این سندرم مشخص نیست.
در بیوپسی مغز سکته های کوچک و متعدد (Micro-infraction) در نواحی مختلف مغز به وضوح دیده می شود. تشخیص بیماری بر اساس تریاد کلینیکی، آنژیوگرافی رتین و مطالعات تصویربرداری مثل MRI داده می شود.
در این مطالعه، خانم 25 ساله ای که از حدود 2 سال قبل از مراجعه دچار تاری دید چشم راست همراه با درد پشت کره چشم شده و پس از چهار ماه دید چشم چپ نیز مختل گردیده معرفی می گردد. سایر مراحل بیماری در این گزارش مورد بررسی قرار گرفت تا شاید بتوان برای این زن درمانی پیدا کرد که متاسفانه نتیجه ای نداد.
 
سعی کنید با داشتن ورزش و راهکارهای تقویت مغز، تغذیه سالم از دچار شدن به این بیماری پیشگیری کنید.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان