ramazan
ramazan

با شکم گرسنه خرید نکنید!

مجموعه : پزشکی
با شکم گرسنه خرید نکنید!
به گزارش نازوب، متخصصان سلامت و تغذیه توصیه می‌کنند وقتی گرسنه هستید برای خرید به فروشگاه‌های موادغذایی نروید چون در این مواقع میل انسان به خرید کردن انواع بیشتری از مواد خوراکی تشدید می‌شود و امکان خرید هله هوله‌های مختلف افزایش می‌یابد.
 
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد خرید از فروشگاه‌های موادغذایی در مواقع گرسنگی، ایده خوبی نیست و باعث می‌شود افراد نسبت به خرید مواد خوراکی پرکالری وسوسه شوند. در این مطالعه پزشکان به بررسی 68 فرد داوطلب پرداخته و از نیمی از آنان درخواست کردند به مدت پنج ساعت هیچ خوردنی مصرف نکنند سپس از آنان خواسته شد از فروشگاه آنلاین و مجازی مواد خوراکی، نسبت به خرید غذاهای پرکالری و کم‌کالری اقدام کنند.
 
نتایج بررسی نشان داد گروهی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه که در این مدت چیزی نخورده بودند، تمایل بیشتری به خرید محصولات پرکالری داشتند. همچنین در یک بررسی دیگر پزشکان دانشگاه «کرنل» آمریکا این آزمایش را در یک فروشگاه واقعی موادغذایی انجام دادند و نوع خرید افرادی را که بین ساعت‌های 13 تا 16 و 16 تا 19 به فروشگاه مراجعه کرده بودند، مقایسه کردند.
 
افرادی که در فاصله ساعت‌های 16 تا 19 به خرید رفته بودند و مدت بیشتری گرسنه مانده بودند، محصولات کم‌کالری کمتری را انتخاب کردند. به گزارش نازوب، به نقل از مای هلت نیوز دیلی، نتایج این بررسی به افراد هشدار می‌دهد هنگامی که گرسنه هستند و قصد خرید دارند، دقت بیشتری در انتخاب‌هایشان داشته باشند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان