ramazan
ramazan

خطرات مصرف مداوم ذرت

مجموعه : پزشکی
خطرات مصرف مداوم ذرت

به گزارش نازوب ،یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مداوم مواد غذایی حاوی ذرت، به دلیل کمبود نیاسین و B3 توصیه نمی شود.

 دکتر خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه، علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  وظیفه گروه های اصلی غذایی تامین انرژی است و ذرت از گروه غلات نیز جزء همین دسته می شوند و مقدار کمی از مواد مغذی بدن را تامین می کند.

وی افزود: ذرت از نظر ویتامین نیاسین و B3 کمبود دارو و مصرف مداوم آن توصیه نمی شود.

رحمانی با بیان اینکه مصرف گندم نسبت به ذرت ارجحیت دارد، اظهار کرد: در مقایسه بین گندم و ذرت مصرف گندم برای به خصوص دسته کودکان ارجحیت دارد و مصرف ذرت را به صورت هر ازگاهی تبدیل شود.

این متخصص تغذیه کورن فلکس را جزء دسته مواد غذایی ذرت دانست و خاطرنشان کرد: مصرف کورن فلکس همراه با شیر یک صبحانه کامل محسوب می شود اما مصرف مداوم این ماده غذایی هم توصیه نمی شود.

ذرت را همراه با میوه و شیر مصرف کنید

اما دکتر حسینی متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این رابطه نظر دیگری داشت و گفت: در وعده اصلی غذایی که شامل صبحانه، ناهار یا شام می شود باید ترکیبی از گروه های مختلف غذایی گنجانده شود.

حسینی افزود: کورن فلکس فقط شامل گروه غذایی غلات می شود و به تنهایی برای صبحانه یا یک وعده غذایی اصلی توصیه نمی شود.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: البته برخی از کورن فلکس ها شامل برگ هایی از میوه یا برگ کشمش می شو که علاوه بر گروه غذایی غلات شامل گروه میوه ها هم می شود استفاده از آن برای یک وعده همراه باشید توصیه می شود.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: در یک وعده غذایی اصلی باید از همه گروه های غذایی از جمله نان و غلات، گروه میوه ها، گروه سبزی، گروه گوشت، گروه شیر و لبنیات استفاده کرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان