ramazan
ramazan

از سفره یک بار مصرف استفاده نکنید؟!

مجموعه : مقاله و تحقیق
از سفره یک بار مصرف استفاده نکنید؟!
به گزارش نازوب، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت نیشابور گفت: تمیز کردن سفره بعد از غذاخوردن، آن هم سفره بزرگی که تعداد زیادی مهمان در آن غذا خورده‌‏اند، کار آسانی نیست، به همین خاطر بعضی‌ها ترجیح می‌‏دهند از سفره‌‏های یک‌بار مصرف پلاستیکی استفاده کنند و جمع کردن و دور انداختن تمام سفره با باقی‌مانده غذاها و آشغال‌های داخل آن را خیلی لذت‏بخش می‏‌دانند.

مهندس نعمت‌الله معروفی افزود: این کار به محیط زیست آسیب می‌رساند، بنابراین بهتر است برای حفظ زمین پاک و سلامت آیندگان‏مان هم که شده زحمت تمیز کردن و شستن سفره را بپذیریم.

وی یادآور شد: سفره‌هایی را در موقع خرید انتخاب کنید که پشت و روی‌شان معلوم است تا همیشه از سطح رویی سفره استفاده کنید.

معروفی ادامه داد: سفره‏‌های پشت کرک‏دار، گرد و خاک و آلودگی بیشتری به خودشان می‌گیرند، همچنین سفره‌هایی که سطح صاف دارند نسبت به سفره‏‌های طرح‏ برجسته، بهتر و راحت‏تر تمیز می‌‏شوند.

وی ادامه داد: بهتر است اندازه سفره‏ غذا با تعداد نفرات و تعداد افراد خانواده تناسب داشته باشد تا شستن، پهن‌کردن و جمع‌کردن آن راحت‌‏تر باشد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت نیشابور عنوان کرد: در هنگام چیدن ظروف یا توزیع غذا به‌هیچ عنوان روی سفره راه نروید.

معروفی ادامه داد: تکه‌‏های غذا مانند استخوان‏‌های خورش و هسته آلو را در سفره نیندازید و برای این کار از ظرف مخصوصی استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ریختن غذا در سفره حتما آن را به طور کامل با آب گرم و مایع شوینده بشویید و زیر نور خورشید قرار دهید.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت نیشابور گفت: هنگام جمع کردن سفره، ابتدا دو سر سفره را روی هم قرار دهید و سپس آن را به دفعات لازم تا کنید، با این کار قسمت زیر سفره که روی زمین بوده ‏است، با سطح داخلی آن که محل قرار دادن غذا است، تماس پیدا نکند.

معروفی افزود: باقی‌مانده نان را از سفره بردارید، زیرا ماندن نان در سفره موجب کپک‌زدن نان می‌‏شود و نان را نیز در پارچه‏‌ای نخی بپیچید سپس در کیسه پلاستیکی قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان