ramazan
ramazan

جرم گیری کار درستی است یا نه

جرم گیری کار درستی است یا نه
نازوب، جرم دندان تجمع محکم و سخت شده پلاک های دندانی است که به دندان ها چسبیده اند و با مسواک زدن نیز از بین نمی روند. اگر به طور منظم از مسواک و نخ دندان استفاده نکنیم، بر روی دندان ها توده ای سخت از پلاک های دندانی به رنگ سفید، زرد و یا قهوه ای ایجاد می شود. پشت دندان های جلوی فک پایین شایع ترین محل ایجاد جرم است.

 این پلاک ها نه تنها موجب پوسیدگی دندان می شوند، بلکه فعالیت میکروب های موجود در آنها باعث آسیب به لثه و ایجاد التهاب در این بافت نیز خواهد شد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان موجب می شود به تدریج بر ضخامت جرم ها افزوده شود.

با ایجاد جرم و پیشرفت آن امکان حذف پلاک های دندانی هم کمتر شده و حتی اگر شخص خوب هم مسواک بزند به دلیل این که سطح دندان دیگر صاف و یکنواخت نیست، پلاک های میکروبی درلابلای جرم ها باقی می مانند و به تدریج بر حجم جرم های دندانی افزوده شده و مشکل تشدید می گردد.
در حقیقت می توان گفت جرم دندان علاوه بر اینکه برای لثه و بافت های نگهدارنده دندان مضر می‌باشد محلی برای تجمع و تکثیر میکروب های مولد پوسیدگی است.

عمل جرم گیری تعداد این میکروب ها در دهان را به مراتب کاهش داده و به سلامت دندان ها و لثه کمک می کند. بنابراین اطمینان داشته باشید که جرم گیری نه تنها آسیبی به دندان های شما وارد نمی کند بلکه از پوسیدگی آنها نیز پیشگیری می نماید.

برای پیشگیری و از بین بردن جرم های دندانی به طور منظم و هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا در صورت لزوم عمل جرم گیری بر روی دندان های شما انجام شود، زیرا تعیین زمان جرم گیری به عهده دندانپزشک است.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان