ramazan
ramazan

ترفندهای جالب برای شارژ باتری گوشی

ترفندهای جالب برای شارژ باتری گوشی
حال حاظر یکی از مشکلات بزرگ دارندگان موبایل تمام شدن شارژ گوشی آنهاست.روش های جلوگیری از هدر رفتن شارژ گوشی موبایل را در برای شما در سایت موبوا.كام قرار داده ایم.

برای اینکه باتری دیرتر خالی شود، نکات زیر را در نظر بگیرید؛

1- اگر از بلوتوث استفاده نمیکنید، آن را خاموش کنید. بلوتوث خود به تنهایی باتری زیادی مصرف میکند. بعد از استفاده هدست یا هندزفری بلوتوث یا نقل و انتقال فایل، عکس، صوت و… از طریق بلوتوث فراموش نکنید آن را خاموش نمایید.

2- نور صفحه نمایش خود را کم کنید. بعضی از گوشیها به طور خودکار نور صفحه نمایش خود را با توجه به نور محیط تنظیم می‌کنند ولی بعضی دیگر از گوشیها این قابلیت را ندارند و باید خود کاربر این کار را انجام دهد.

3- از عکسهای متحرک استفاده نکنید. محافظ های صفحه نمایش و عکسهای متحرک پس زمینه بسیار جالبی هستند ولی مصرف باتری شما را بیشتر میکنند.

4- زنگ موبایل خود را تنظیم کنید زیرا زنگ با صدای بلند، به همراه لرزش، انرژی زیادی مصرف میکند که باعث میشود باتری زودتر خالی شود.

5- باتری خود را بشناسید. بعضی از گوشیها باتریهای لیتیومی دارند و برخی باتریهای نیکلی. در مورد باتری های نیکلی، قبل از اولین بار استفاده باید گوشی خود را تا 10 ساعت شارژ کنید تا تمام ظرفیت باتری قابل استفاده شود، اما درباره باتری‌های لیتیومی تنها تا زمانی که اعلام میکند باتری شارژ شده است کافی است.

باتریهای نیکلی بعد از مدتی استفاده از آن و شارژ مجدد، نیاز به تخلیه کامل باتری دارد چون در غیر این صورت زود خراب می‌شود ولی باتریهای لیتیومی این مشکل را ندارند. این باتریها را هر موقع که لازم بود شارژ کنید و لازم نیست صبرکنید تا شارژ آن کاملا تخلیه شود.

6- باتری را خنک نگهدارید و جلوی نور آفتاب قرار ندهید.

باتری‌های لیتیوم
باتریهای لیتیومی در خود تجهیزات محافظت در برابر حرارت دارند که اگر مدت طولانی در شارژ باشند صدمه ‌ای به آنها وارد نمیشود. اما با این حال اگر باتریهای لیتیومی را بیش از یک هفته شارژ کنید یا اگر گوشی شما مرتب مقابل نور مستقیم آفتاب یا نزدیک‌ منبع گرمایی باشد، صدمه می‌بیند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان