ramazan
ramazan

بهترین روش چاقی برای افراد لاغر

بهترین روش چاقی برای افراد لاغر
اگر فکر می کنید خیلی لاغر هستید و می خواهید وزن خود را افزایش دهید، ننشینید و فقط بخورید. برای افزایش وزن بایستی همیشه عضلات خود را افزایش دهید نه چربی بدنتان را.

برای تولید ماهیچه، بایستی یک برنامه ورزشی منظم را شروع کنید. حتماً به یک کلاس ورزشی بروید وسعی کنید ورزش های مخصوص برای کاهش وزن را یاد بگیرید که در عین حال عضلات بازوها و پاهایتان را قوی تر کند.

وقتی ورزش می کنید، اشتهایتان زیاد می شود و در این صورت نیازتان به مواد مغذی تأمین خواهد شد.

برای ساخت نیم کیلوگرم ماهیچه درهفته، روزانه 15 گرم پروتئین اضافی لازم است و نیازی نیست تا پرخوری کنید. بدین طریق عضلات بیشتر از چربی های بدن افزایش می یابند.

برای شروع یک برنامه ورزشی منظم هیچ وقت دیر نیست. از همین حالا می توانید شروع کنید. افرادی که کمبود وزن دارند، ضعیف و نحیف به نظر می آیند که به دلیل کمبود عضلات است نه چربی بدن. اگر فعالیت شما کم باشد، به مرور توده عضلانی تان را از دست می دهید تا جایی که قادر نخواهید بود کارهای روزمره خود مثل بالا رفتن از پله، بلند شدن از صندلی و… را انجام دهید چون عضلاتتان به اندازه کافی قوی نیستند تا وزن شما را جابجا کنند.

اگر لاغر هستید، هرگز سعی نکنید چربی خود را افزایش دهید. کسانی که اضافه وزن دارند، حجم عضلات  ضعیفشان دو برابر است و مجبورند روزانه بیشتر از 10 یا 20 کیلو چربی اضافی را با خود جابجا کنند.

وقتی بطور مرتب و روزانه ورزش کنید و مقدار عضلات خود را افزایش دهید، اشتهایتان نیز افزایش می یابد و بدون اینکه متوجه شوید، بیشتر از قبل خواهید خورد.ورزشکاران حرفه ای و بدنسازان برای تأمین نیازهای انرژی شان، روزانه مقادیر زیادی غذا مصرف می کنند. بعنوان مثال جداول تمرینات ورزشی فوتبالیست ها، دارای هر نوع ماده غذایی به مقدار فراوان است.
اگر در اثر بیماری کوتاه مدت ( نه طولانی)، مقدار زیادی از وزن خود را از دست دادید، نگران نباشید. زیرا به تدریج و بعد از رفع بیماری، اشتهایتان به غذا بهبود خواهد یافت و بدون پرخوری، به وزن طبیعی خود بازخواهید گشت.

اما اگر بدون علت، وزنتان به مقدار زیادی کاهش یافت، آن را جدی بگیرید و حتماً به یک متخصص تغذیه یا پزشک مربوطه مراجعه کنید و مشکل خود را با او در میان بگذارید.

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان