ramazan
ramazan

طرز تهیه ماهی با پوست ترد

طرز تهیه ماهی با پوست ترد
ماهی را داخل ماهیتابه بگذارید و پوستش رو به پایین باشد. پروتئین ها …..
 
مردم به دلایل مختلفی ماهی نمی پزند، چون می ترسند که خانه را بو بگیرد. ولی دلیل اصلی ماهی نپختن این است که نمی دانند چطور آن را بپزند. فیله ماهی بر خلاف گوشت، نرم و لطیف است. ولی دلیل نمی شود که نتوان آن را پخت.
پختن ماهی چند اصل دارد که باید رعایت کنید تا ماهی خوب بپزد و پوستش ترد شود و به راحتی جدا شود:

ماهیتابه را داغ کنید: از ماهیتابه استیل یا چدنی استفاده کنید و قبل از آنکه ماهی را داخل آن قرار دهید، بگذارید چند دقیقه روی حرارت متوسط یا بالا بماند تا داغ شوود. ماهیتابه تفلون هم برای این کار مناسب است و باعث می شود که پوست ماهی به آن نچسبد.

پوست ماهی را خشک کنید: پوست ماهی به دو دلیل به ماهیتابه می چسبد: یا ماهیتابه زیاد داغ نیست یا پوست ماهی خشک نیست. قبل از ادویه زدن به ماهی باید آن را با دستمال یا حوله خشک کنید. یادتان باشد که پشت فیله ماهی را نیز ادویه بزنید.

ماهی را با روغن بپوشانید: از روغنی خنثی مانند روغن کانولا استفاده کنید و روغن را به میزان مساوی در همه جای ماهیتابه بریزید. روغن را باید آنقدر داغ کنید که وقتی ماهی را داخل روغن می گذارید بخارش دربیاید.

یکبار آن را فشار دهید: ماهی را داخل ماهیتابه بگذارید و پوستش رو به پایین باشد. پروتئین ها فوراً متراکم می شوند و فیله بهم فشرده می شود و به سمت بالا انحنا می یابد. وقتی این اتفاق افتاد، پوست ماهی فقط از لبه ها به ماهیتابه می چسبد. باید با کفگیر روی فیله فشار بیاورید و چند ثانیه نگه دارید تا فیله دوباره کاملاً روی ماهیتابه بچسبد و همه قسمت های پوست آن سرخ شود.

در نهایت ماهی را برگردانید: بگذارید ماهی خوب بپزد و به آن دست نزنید و دستکاری نکنید. دائماً آن را پشت و رو نکنید. بگذارید همانطور بپزد. وقتی دیدید که لبه های پوست ماهی خوب طلایی قهوه ای شده، به آرامی کفگیر را زیر ماهی ببرید و آن را برگردانید. در این مرحله ماهی تا 70 درصد پخته است و سمت دیگر آن باید فقط چند دقیقه دیگر بپزد.

می توانید ماهی را با سبزیجات و روغن زیتون سرو کنید. سیب زمینی تنوری، پلوی معطر، سالاد سبزیجات هم در کنار آن می توانید بگذارید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان