سایت جماران توسط چه کسانی اداره می‌شود

مجموعه : اخبار
سایت جماران توسط چه کسانی اداره می‌شود
سایت جماران به بهانه رد صلاحیت آقای هاشمی، دست به یک مقایسه بچه‌گانه زده که آدم با دیدن و خواندنش واقعاً به عقل و انصاف اینها شک پیدا می‌کند؛ جماران که اسمش یادآور پیر جماران است و باید حرمت این اسم را نگه دارد و امام (ره) را قربانی دعواهای جناحی و سیاسی خود نکند؛ این‌بار برای اینکه به زعم خود تفاوت جایگاه آقایان هاشمی و جنتی را در نزد امام (ره) نشان بدهد، دو نامه از امام (ره) درباره انتصاب هاشمی و جنتی منتشر کرده تا نتیجه بگیرد که امام (ره) به هاشمی اطمینان مطلق داشته و فوراً حکمش را امضا می‌کرده ولی به آیت الله جنتی اطمینان نداشته!

این مقایسه غلط در حالی صورت گرفته که نویسنده اصلاً به خودش زحمت نداده تا دلایل شرط گذاشتن امام (ره) برای صدور حکم آقای جنتی را بررسی کند؛ از نامه مذکور هم به هیچ وجه، عدم اطمینان امام (ره) به آقای جنتی بر نمی‌آید. چون اساساً بحثی درباره عدم اطمینان مطرح نبود؛ مسائل و موضوعات دیگری در خصوص سازمان تبلیغات وجود داشت که آقای مهدوی کنی درباره آنها به امام (ره) نامه نوشت و باید از ایشان درباره آن سوال پرسید؛ (آیت الله مهدوی کنی در این نامه از مشکلات مربوط به سازمان تبلیغات و مسائل مالی و از اینکه در ۲-۳ سال اخیر، حمایت مورد نیاز از این سازمان به عمل نیامده، گلایه کرده است).

ولی نویسنده محترم، بدون اطلاع از مسائل پشت پرده یا تحقیق و بررسی درخصوص آن مسائل، مطلبی نوشته که نه تنها عقده‌هایش را علیه آقای جنتی خالی کرده که حتی به امام خمینی (ره) هم تهمت زده و جماران هم آن را منعکس کرده است!

جالب اینکه در ابتدای مطلبش، نوشته: «تاریخ همیشه خواندنی است، خصوصاً خاطرات کسانی که هنوز در قید حیاتند؛ تاریخ انقلاب اسلامی تاکنون به شکل‌های گوناگون نوشته و منتشر شده است؛ اما هیچ منبعی مستندتر، صحیح‌تر و دقیق‌تر از مجموعه‌ی صحیفه امام نیست».

این جور بحث‌های بچه‌گانه اساساً هیچ ارزشی ندارد و خودشان هم بهتر از هر کسی می‌دانند که برای بررسی هر مسئله‌ای و هر نامه‌ای، یا هر حکم و تصمیمی در زمان گذشته، باید شرایط و مقتضیات و نیز همه جوانب مربوط به آن مسئله را در نظر گرفت؛ وگرنه ذکر تاریخ بدون بررسی علمی و فهم همه جوانب آن، چه ارزشی دارد؟

حال سوال اینجاست که چرا یک سایت منتسب به امام (ره) یا به عبارت درست‌تر به بیت امام (ره)، باید امام (ره) را اینگونه معرفی کند؟ یعنی نویسنده مطلب مذکور یا مسئولان سایت جماران، همیشه به همین نحو درباره تصمیمات امام (ره) تحقیق می‌کنند؟

اگر با این قبیل مقایسه‌های کودکانه و غیرمنطقی بخواهیم درباره افراد مختلف بحث کنیم که اول از همه به ضرر آدم‌های منتسب به سایت جماران و یا نزدیکان آنهاست؛ مگر آن نامه تاریخی امام (ره) خطاب به موسوی را یادشان رفته؟ لحن نامه امام (ره) به حدی تند و تهدیدآمیز بود که اگر آن‌ را درباره هر شخص دیگری می‌نوشت، همین مدعیان خط امام (ره) تا قیام قیامت آن‌ را بر فرق سرش می‌کوبیدند!

نکته بعدی اینکه آیا جماران خودش نمی‌داند که امام (ره) درباره آقای جنتی چه نامه‌های دیگری نوشته و از چه تعابیر و عباراتی استفاده کرده؟ پس چرا از آنها برای مقایسه استفاده نکرده است؟ به هرحال من فکر می‌کنم ارزش و اعتبار سایتی به نام «جماران» بیش از اینهاست که اسیر بچه‌بازی چند آدم عقده‌ای باشد!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان