کشنده و تندترین ادویه کاری جهان را بشناسید! عکس

کشنده و تندترین ادویه کاری جهان را بشناسید! عکس
قابل توجه فلفل خورهای دنیا

ادویه به شدت گازدار را رستوران بریک لین کاری هاوس در مانهاتان نیویورک سرو می کنند که به آن Phaal می گویند و در تهیه ان 8 نوع فلفل و سس تند از جمله bhut naga jolokia که ارتش هند در تهیه گاز فلفل برای پلیس،از آن استفاده می کند، بکار رفته است.

سس فقط همراه با شام در این رستوران عرضه می شود و 200 بار تند تر از سس تاباسکو است.

 

کشنده و تندترین ادویه کاری جهان را بشناسید! عکس

آشپز برای تهیه این سس باید از ماسک استفاده کند چرا که گاز فلفل متصاعد شده ممکن است وی را بکشد.

شام آتشین مشتریان همراه با عرق کردن، گریه کردن و اشک ریختن، خود را تکان دادن و استفراغ کردن است و حتی برخی با آمبولانس به مراکز پزشکی و بیمارستانی فرستاده می شوند اما همچنان می خواهند این سس را امتحان کنند.

این ادویه کاری را با مرغ و گوشت گوسفند و پنیر و سبزیجات سرو کرده و بین 15 تا 21 دلار بابت شام در مجموع به ازای هر نفر باید بپردازید.

کشنده و تندترین ادویه کاری جهان را بشناسید! عکس

هر مشتری که بتواند تا ته خط برود جایزه هم می گیرد. دیرج تیواری 33 ساله مدیر رستوران می گوید وی نیز گاهی اوقات نمی تواند سس را امتحان کند و برایش مشکل ایجاد می شود!!

مشتریان قبل از امتحان کرد سس، ورقه ای را امضا می کنند و مسوولیت هر نوع اتفاق احتمالی را بر عهده می گیرند تا برای رستوران دردسر درست نشود.

کاری، Curry‏ ادویه‌ای است که معمولاً در آشپزی هندی کاربرد دارد و معمولاً ترکیب چند پودر یا ادویه دیگر است. با پیشرفت ارتباطات و آگاهی مردم از فرهنگ و تمدن دیگر کشورها در اکثر کشورها از این ادویه در تهیه غذاهای مختلف و در پخت غذاهایی که نیاز به ادویه خاص ندارند، استفاده می‌کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان