ramazan
ramazan

مداد ابرو و عوارض جدی آن

مداد ابرو و عوارض جدی آن
نازوب، مداد ابرو ابتدا به تنه مو صدمه می‌زند و سپس ریشه مو را از بین می‌برد و اگر این استفاده به صورت مكرر باشد می‌تواند آسیب‌های بیشتری را داشته باشد.

 دكتر امیرهوشنگ احسانی، عضو هیات علمی پزشكی تهران، با اشاره به استفاده زنان و دختران جوان از مداد ابرو گفت: مداد ابرو كه رنگ را با فشار وارد مو می‌كند می‌تواند باعث ریزش و كم شدن ابروان ‌شود. دكتر احسانی در خصوص آسیب‌های فراوانی كه مداد ابرو می‌تواند به ریشه مو وارد می‌كند، اظهار داشت: استفاده مداوم و هر روزه از مداد ابرو می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد، به طوری كه ابتدا به تنه مو صدمه می‌زند و سپس ریشه مو را از بین می‌برد و اگر این استفاده به صورت مكرر باشد می‌تواند آسیب‌های بیشتری را داشته باشد.

وی توضیح داد: با اینكه رنگ مو موجب ریزش نمی‌شود اما مداد ابرو می‌تواند حتی از رویش مو نیز جلوگیری كند. عضو هیات علمی پزشكی تهران در مورد استفاده از خط چشم گفت: پوست پلك نازك‌ترین قسمت چشم است، به همین خاطر استفاده از مواد آرایشی می‌تواند بالاترین ریسك را داشته باشد. وی در خصوص استفاده از خط چشم هشدار داد: استفاده از خط چشم شیوع اگزماهای دور چشم را افزایش داده است كه افزایش اگزماهای دور چشم مهم‌ترین عامل برای بروز عفونت‌ها است.

دكتر احسانی درمورد عامل ایجادكننده این اگزماها خاطرنشان كرد: زنان ممكن است از مواد آرایشی ارزان قیمت كه معمولا قاچاق و دارای تركیبات ارزان‌قیمت هستند استفاده ‌كنند. وی در ادامه تصریح كرد: استفاده از مواد آرایشی كه كیفیت بالایی ندارد ریسك‌های التهابی را بالا می‌برد و می‌تواند ناقل عفونت‌ها باشد. دكتر احسانی در پایان بیان كرد: مواد آرایشی در حال حاضر مشكل‌های پوستی، حساسیت‌های شدید، خارش، التهاب‌های دور چشم و عفونت‌های دیگر را ایجاد كرده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان