رژ لب ها را به هیچ عنوان و به این دلیل نخورید

رژ لب ها را به هیچ عنوان و به این دلیل نخورید
ماده خطرناک: فرم مالدئید
فرمالدئید که در خیلی از محصول ها مثل رژ لب، لاک ناخن و.. یافت می شود، می تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی شود. رنگ های شیمیایی متعددی که در محصول های مختلف، به ویژه در محصول های زیبایی و آرایشی مصرف می شود، می تواند درصورت رعایت نکردن استانداردهای خاص، مشکل ساز باشد. گاهی این رنگ ها برای ایجاد رنگ خاصی با هم ترکیب می شوند که علاوه بر عوارض پوستی، می تواند عوارض متعدد داخلی نیز داشته باشد. به ویژه در مورد رژلب که در طول روز چند بار تکرار شده و احتمال دارد با خوردن هر نوع ماده غذایی مقداری از آن مستقیما نیز وارد بدن شود.

● حساسیت شدید در کمین شماست

ماده خطرناک: اکسی بنزون

اگر خواستید رژلب یا هر نوع کرم مخصوص لب بخرید که روی آن ادعا شده بود که از لب های شما در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند حتما روی برچسب آن را ببینید تا در آن اکسی بنزون (Oxybenzone) نباشد این ماده می تواند باعث به وجودآمدن حساسیت یا اختلال هورمونی شود حتی می تواند به سلول ها نیز آسیب برساند.
 
● مراقب باشید سرطان نگیرید

ماده خطرناک: بوتیل هیدروکسی

ماده بوتیل هیدروکسی که روی برچسب ماده آرایشی شما به صورت (Butylated Hydroxyanisole) نوشته می شود به عنوان یک ماده نگهدارنده شناخته می شود اما چندی پیش موسسه ملی سم شناسی آمریکا اعلام کرد، این ماده می تواند در انسان ها منجر به سرطان شود اما متاسفانه در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی مثل رژ لب و خط چشم این ماده وجود دارد.

  ● اختلال در فعالیت غدد

  ماده خطرناک :پارابن
 
روی برچسب رژلب را نگاه کنید و به دنبال هر عبارتی باشید که در آن واژه paraben وجود دارد، مثلا عبارت propylparaben، ethylparabenو نشان می دهد یکی از مواد هم خانواده این ماده مضر در رژ لب وجود دارد. این ماده شیمیایی می تواند فعالیت های غددی را کمی مختل کند یعنی به عبارت ساده تر می تواند وضعیت هورمون ها را در بدن شما به هم زند.این ماده به طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می شود و در واقع یک ماده نگهدارنده است که از رشد میکروب ها جلوگیری می کند. این ماده همچنین در ریمل، کرم های صورت، ضدآفتاب ها، دئودورانت ها و….وجود دارد


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان