ramazan
ramazan

غذاهای نشاط آور تابستان

غذاهای نشاط آور تابستان
نازوب، به سختی می‌توان زمانی لذت بخش تر از تابستان را برای خوردن پیدا كرد ! این فصل-كه به انقلاب تابستانی معروف است و خورشید در شمالی ترین وضعیت خود نسبت به زمین قرار دارد و روزها در آن در بلندترین حالت خود هستند –با انواع مختلف و رنگارنگی از غذاهای فصلی پربركت می‌شود. میوه ها و سبزیجات از هر رنگی كه تصورش را بكنید در تابستان یافت می‌شوند. گاهی اوقات كشتزارها و باغ‌ها سرشار از مواد غذایی هستند.
 
برنامه غذایی ما باید بر اساس سلیقه خودمان باشد و بشقاب هایمان را باید با انواع میوه ها و سبزیجات رنگارنگ، زیبا و پر زرق و برق كنیم .
 
هیچ زمانی را بهتر از تابستان نمی توان یافت كه بتوان پالت رنگی از انواع غذاهای رنگارنگ به نمایش گذاشت.قرمزی گوجه فرنگی های مینیاتوری ،‌زردی خورشید مانند نارنج های تابستانی و انواع مختلف رنگ سبز ،‌از سبز تیره خیار تا رنگ سبز روشن نخود فرنگی ،‌همگی در تابستان به معرض نمایش در می‌آیند.
 
وقتی به تابستان فكر می‌كنیم ، ناخودآگاه گرما به ذهنمان می‌آید .در دستور سنتی چینی ، تابستان ، فصل عنصر آتش است ، گرمایی افزون شونده ، كه به سمت بیرون حركت می‌كند ، رشد می‌كند و با روشنی و جنب و جوش مشخص می‌شود .این انرژی داغ به خنك شدن احتیاج دارد و در تابستان غذاهای خنك كننده باید در رأس برنامه های غذایی ما باشند . سالادها (هم میوه و هم سبزیجات )در این فصل حس خوبی به انسان می‌دهند و با سبزیجاتی چون خیار برای فرونشاندن گرمای تابستان بسیار مناسب هستند. میوه های خنكی چون هندوانه با آب فراوانی كه درون خود دارند ،‌به بدن ما كمك می‌كنند كه در دمای بالا هم رطوبت خود را حفظ كند. سوپ های خنك و مخلوطی از آب میوه‌ها نیز برای این فصل بسیار مناسب است .اضافه كردن تكه های ماهی یا سویا به این سالاد تابستانی خنك ، كمك زیادی به حفظ ذخیره پروتئین بدن در طول روزهای پر فعالیت تابستان می‌كند.
 
در هر هفته باید تعدادی از غذاهایی كه گرمای بدن را كنترل می‌كنند ، در نظر گرفته شود. فلفل های تازه ( مثل فلفل قرمز ) همانند زنجبیل تازه و ریشه ترب كوهی در این فصل فراوان هستند. با قرار دادن تعدادی از این چاشنی های تند و تیز ، می‌توان عنصر حرارت بدن را در این فصلِ داغ حفظ كرد .
 
گرمای تابستان ، تقریباً مخالف سكون و رخوت است . تابستان زمان غذاهای سنگین نیست . مصرف گوشت ، مصرف شیر كامل و لبنیات ، مصرف تخم مرغ و غذاهای سرخ شده در این زمان منطقی به نظر نمی آید. غذاهای سبك تر،كلیدی هستند به خصوص سبزیجات برگدار ، میوه ها و ماهی كباب شده  .‌
 
 ما باید چای های نعنایی. را نیز فراموش نكنیم . همچنین برگ های تازه این را می‌توان به عنوان افزودنی های جالبی برای سالادها و سوپ ها در استفاده كرد . 
 
هیچ زمانی بهتر از تابستان برای به وجد آمدن درمورد " سالم ترین غذاهای جهان " وجود ندارد.حالا زمان مناسبی برای شروع حركت به سوی غذاهای تازه ، با تأكید بر سبزیجات و مواد مغذی حیرت آور آنها است .

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان