ramazan
ramazan

ناکام ماندن برنامه جنجالی الجزیره علیه‌ ایران

مجموعه : اخبار
ناکام ماندن برنامه جنجالی الجزیره علیه‌ ایران
نازوب، برنامه "اتجاه المعاکس" که در شبکه قطری پخش می شود موضوع خود را به آنچه که دخالت ایران و هم پیمانانش همچون حزب الله لبنان در جنگ داخلی سوریه می خواند، اختصاص داشت.
به گزارش نازوب به نقل از جهان، برنامه شب گذشته "اتجاه المعاکس" (تقابل دو جهت مخالف) در شبکه الجزیره که یکی از حامیان شورشیان سوریه و تروریست های تندروی سلفی در این کشور است، به موضوع خود را به آنچه که دخالت ایران و هم پیمانانش همچون حزب الله لبنان در جنگ داخلی سوریه می خواند، اختصاص داشت. این شبکه تلاش کرد تا می تواند نقش ایران را در تقویت محور مقاومت و حمایت از نظام مشروع سوریه و مردم این کشور منفی جلوه داده و به سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

"امیر موسوی" مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک و روابط بین الملل از تهران و "سرمد عبد الکریم" مدیر خبرگزاری اخبار عراق به عنوان مهمانان و کارشناسان برنامه حضور داشتند و به سوالات مطرح شده توسط "فیصل قاسم" مجری این برنامه پاسخ دادند.

پس از سیاه نمایی کارشناس عراقی متمایل به محور ضد سوری و ضد مقاومت درباره نقش حزب الله و حمایت های ایران از مقاومت در منطقه و نظام و مردم سوریه، امیر موسوی، کارشناس ایرانی در ابتدای سخنان خود، بیست و چهارمین سالروز رحلت "امام خمینی (قدس سره)" را تسلیت گفت. موسوی در شخصیت امام راحل(ره) گفت: «ایشان لرزاننده دشمنان امت اسلامی و ویران کننده خانه های عنکبوتی در منطقه خلیج و رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و سوزاننده دل دشمنان امت اسلامی و دشمنان جمهوری اسلامی و حزب الله است.»

موسوی در ادامه، پیرامون اوضاع منطقه گفت که به اعتقادش آنچه در خاورمیانه رخ می دهد کینه ای پنهان شده و مدفون از زمان های پیش است. وی در ادامه افزود: «تمام جهان اسلام در کنار جمهوری اسلامی ایستاده است و تنها برخی از هزاران و یا شاید صدها هوادار حاکمان کشورهای خلیجی و مزدوران آن ها با ایران اسلامی مخالفند.»

"موسوی" با تقلبی دانستن نتیجه نظر سنجی الجزیره که در آن ادعا شده بسیاری از شرکت کنندگان نقش ایران در منطقه و حمایت از نظام و مردم سوریه و ایستادن در کنار محور مقاومت را تلاشی برای به راه انداختن جنگی مذهبی و فرقه ای بین مسلمانان دانسته اند، از لحن مجری برنامه که به گونه ای کینه توزانه علیه جمهوری اسلامی و حزب الله و نظام سوریه سخن گفت، انتقاد کرد و آن را نشان از سیاست خبیثانه شبکه الجزیره قطر و در راستای سیاست های حاکمان این کشور در راستای برانگیختن اختلافات مذهبی و فرقه ای در منطقه و در میان اهل سنت و شیعیان و خدمتی به رژیم صهیونیستی دانست.

این کارشناس حامی محور مقاومت ادامه داد: «در صورت صحیح دانستن نتیجه این نظر سنجی شما، می توان شرکت کنندگان در آن را در دو دسته برشمرد: دسته اول آنهایی هستند که کینه ای پنهانی در درون قلب خود درباره جمهوری اسلامی دارند و در راستای خدمت به استکبار و رژیم صهیونیستی قدم بر می دارند که نظرشان هیچ اعتباری ندارد و دسته دوم آنهایی هستند که محترمند زیرا تحت تاثیر تبلیغات شوم الجزیره و العربیه و رسانه های این چنینی هستند و واقعیات را نمی بینند. آنهایی که تحت تاثیر تبلیغات منفی خطبای مساجد تحت کنترل حاکمان و فتواها و خطبه های "مفتی ناتو" (شیخ یوسف القرضاوی) در قطر قرار دارند. با نفوذ شما و حاکمان قطری، رسانه های محور مقاومت همچون العالم، المنار، الکوثر و پرس تی وی که از ماهواره های نایل ست و عرب ست و هاتبرد پخش می شود تحریم و قطع شدند. بیشتر این کسانی که نظر داده اند، از آگاهی سیاسی برخوردار نیستند و به زودی آگاه می شوند زیرا حزب الله و سید حسن نصرالله، پشتوانه جهان اسلام و خاری در چشمان دشمنان صهیونیست و حاکمان کشورهای خلیجی است.»

امیر موسوی در پاسخ به بخشی دیگر از سیاه نمایی های الجزیره گفت: «به استثنای قطر و عربستان همه کشورهای عربی و اسلامی در کنار جمهوری اسلامی و حزب الله و مقاومت هستند و آنچه که در منطقه از تبلیغات منفی شاهد آن هستیم، فقط صحبت های شما در الجزیره و برخی رسانه های همسوی شما است. برخی از علمای سلاطینی همچون مفتی ناتو، یوسف قرضاوی که یا پول از حاکمان می گیرند یا پیر و خرفت شده و در قیامت برای توهین های خود علیه حزب الله و ایران تاوان خواهد داد، آتش فتنه را شعله ور کردند. هیچ عالم شیعی طائفی و مذهبی سخن نمی گوید و تنها شمایید که فتنه طائفی را دامن می زنید. سید حسن نصرالله تنها از مقاومت دفاع می کند و حرفی از اختلافات مذهبی نمی زند.»

وی به مجری الجزیره گفت: «تمام این تبلیغات منفی فقط کار شماست و شما هستید که این گونه درباره حزب الله بد سخن می گویید. می توانی به خیابان بیایی و ببینی که هنوز هم مردم در کشورهای عربی و خلیجی و اسلامی طرفدار نصرالله هستند. بهتر است سرت را از خاک بیرون بیاوری و واقعیت اطرافت را ببینی.»


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان