ramazan
ramazan

آموزش استفاده از انوع سایه چشم متناسب با پوست

مجموعه : آرایش صورت
آموزش استفاده از انوع سایه چشم متناسب با پوست
نازوب، برای استفاده از سایه چشم نکات آرایشی بی شماری وجود دارد.در مورد انتخاب رنگ دقت بیشتری کنید شاید اغلب خانم ها تصور کنند که سایه آبی باعث می شود که چشمانشان رنگ آبی خود را بیشتر نشان دهد، اما بعضی از تم های آبی دقیقا نتیجه عکسی بر روی چشم ها می گذارند. به خاطر داشته باشید که رنگ های درهم نیز حالت پریشانی به چشمان شما می دهند و باعث می شوند تا چهره شما انقدرها هم که فکر می کردید زیبا به نظر نرسد.

سایه های کمرنگ بهترین انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبیعی با رنگ پوست واقعی شما مخلوط می شوند و به راحتی چهره شما را آنطور که انتظار دارید زیبا می کنند.رنگ های ملایمی که در پوست پیدا می شود مثل قهوه ای، وانیلی، و ارغوانی کمرنگ از جمله رنگ هایی هستند که حالت طبیعی بسیار جذابی را به چشمان شما هدیه می دهند.برای اینکه چهره شما اندکی جذاب تر و محرک تر شود می توانید از رنگهایی با پیش زمینه تند تر استفاده کنید مثل: طلایی، زیتونی، بنفش کمرنگ، آبی و خاکستری.کار کردن با انواع رنگ های طبیعی سایه چشم کار ساده ای است.
طرز استعمال

چند روش ساده از جمله به کارگیری سایه چرب، پودر، و خط چشم تکنیک های ساده ای هستند که میتوانند تاثیر نافذی بر روی زیبایی چشم های شما بگذارند.اگر می خواهید چشم هایتان نزدیکتر به هم جلوه کنند از رنگ های کمرنگ و ملایم سایه چشم در قسمت گوشه داخلی پلکها استفاده کنید.همچنین می توانید همان قسمت را از داخل خط چشم بکشید، باید توجه کنید که خط چشم به هیچ وجه از داخل چشمان شما بیرون نزند و به گوشه خارجی چشم ها نیز سرایت نکند.

استفاده از سایه برای دور کردن چشم ها از یکدیگر اندکی مشکل تر است.باید از رنگ های مات در گوشه خارجی چشمها استفاده کرده و سایه را از جایگاه رویش مژه ها به سمت بالا بکشید.حالت آنرا در قسمت خارجی اندکی کلفت تر از سایر قسمت ها کنید و همینطور ادامه دهید تا شکل گوشه هلال را به خود گیرد.مدلهای پرطرفدارآرایش های مختلفی برای چشم ارائه می شود اما در این قسمت ما یکی از متداولترین انها را برایتان شرح می دهیم:

 سایه های چرب
 
سایه های مدادی


 سایه های پودری

هرچند سایه های چرب از هر سایه دیگری بر روی چشم ها زیباتر به نظر می رسد، اما متاسفانه لای چین و چروک چشم جمع می شود و برای استفاده در روزهای گرم و برای مدت زمان طولانی انتخاب مناسبی به شمار نمی روند.سایه های مدادی با آن همه رنگ ها متنوعی که دارند یکی از گزینه های مناسب به شمار می روند. تنها اشکالی که می توان از این وسیله گرفت این است که نوک آنها اندکی زمخت بوده و پس از استعمال چشم ها اندکی اذیت شده و ممکن است پلکها دچار سوزش موقتی و قرمزی کمی شوند.

سایه های پودری یکی از بهترین انواع سایه ها به شمار می روند چراکه هم باعث می شوند چشم های شما نافذ تر جلوه کنند و همچنین حالت طبیعی چشم را نیز از بین نمی برند. شما می توانید از سایه های چشم پودری چرب یا خشک استفاده کنید.از چشم های خود به خوبی مراقبت کنید. چند تکنیک را به همراه رنگ های مختلف بر روی چشمان خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که کدامیک از آنها بیش از سایرین مناسب شماست و زیبایی مورد نظرتان را برایتان فراهم می آورند.

استفاده از سایه های مات و تیره

روشهای آرایش چشم: استفاده از سایه های مات و تیره موجب کم جلوه شدن چشمها میگردد و این رمانی تشدید میگردد که رنگ صورت سفید یا روشن باشد .اگر میخواهید که چشمهایی درشت و زیبا داشته باشید سعی کنید که در آرایشتان از سایه های کمرنگ استفاده نمایید .

استفاده از سایه بعد از خط چشم موجب ایجاد یک حالت خواب آلودگی و کم نما شدن چشمها میگردد . از خط چشم در آخر کارتان برای ایجاد بهترین حالت استفاده نمایید. با استفاده ازیک ریمل مناسب سعی نمایید که مژه ها را پرپشت و فردار نمایید . برای این کار میتوانید از انواع ریملهای پرپشت و بلند کننده مژه استفاده نمایید . هیچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلکهای پایینی استفاده نکنید , این کار موجب کوچکتر به نظر آمدن چشمها میگردد .

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان